Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YERALTI SUYU MÜHENDİSLİĞİ I Üçüncü Düzey İNŞ 513 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yüksek Lisans ve Doktora öğrencileri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. LEVENT LATİFOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -------
Dersin Veriliş Şekli Teorik açıklamalar ve çeşitli örnek problemler haftada 3 saatlik derslerde işlenmektedir. Dersler dışındaki zamanlarında öğrenciler, öğretim üyesi tarafından verilen bir dizi ödev problemlerini hem el ile hem de bilgisayar yardımıyla çözmekte, bu şekilde oluşturdukları ödevlerini içeren dosyayı sömestir sonunda öğretim üyesine teslim etmektedirler. Ödev problemlerinin bir kısmı öğrencilerin kendi ilgi alanlarından olup, öğrencilerin kendileri tarafından bulunmaktadır.
Dersin Amacı Yeraltısuyu akımının hidrolojik ve hidrolik açıdan analiz edilerek yeraltısuyu mühendisliği konularında temel bilgi ve problem çözümleme yeteneği kazandırmak.
Dersin Tanımı Yeraltı suyu Hidrolojisine giriş, Yüzey altı hidrolojik çevrimi, Hidrojeolojik Formasyonlar, Darcy Kanunu ve Süreklilik ilişkisi, Yeraltı suyu ve Kuyu Hidroliği, Kuyulara kararlı akım, Sınırlandırılmış ve serbest yüzeyli akiferlerden kuyulara değişken akım, pompa deneyleri, sızdıran akiferler, ve kuyu fonksiyonları.

Dersin İçeriği
1 Giriş
2 Yüzeyaltı Hidrolojik Çevrim
3 Darcy Kanunu
4 Süreklilik Kanunu
5 Akifer ve Hidrojeolojik özellikleri
6 Hidrolik iletkenlik ve depolama kavramları
7 Yeraltısuyu akım denklemlerinin analitik yöntemlerle çözümü
8 ARA SINAV
9 Yeraltısuyu akım denklemlerinin analitik yöntemlerle çözümü
10 Yeraltısuyu akım denklemlerinin analitik yöntemlerle çözümü
11 Kuyu Hidroliği
12 Yeraltısuyu kaynakları yönetimi
13 Modelleme
14 Genel değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yeraltı suyu hidrolojisinin genel kavramlarını bilebilmesi
2 Yeraltı suyu problemini tanımlayabilme becerisi kazanmak.
3 Hidrolojik değişkenleri belirleme becerisi kazanmak.
4 Jeolojik değişkenleri belirleme becerisi kazanmak.
5 Yeraltı suyu problemini çözebilmek için veri hazırlayabilmeli.
6 ---
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Ödevler 4 15 60
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Öğretim Üyesinin hazırlamış olduğu ders notları
Yardımcı Kaynaklar Groundwater (Hydrogeology), Z. Sen, Su Vakfı, Istanbul. Anderson, Mary P., and Woessner, William W. (1992). Applied Groundwater Modeling: Simulation of Flow and Advective Transport. San Diego, CA:

Ders İle İlgili Dosyalar