Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YERALTI SUYU MÜHENDİSLİĞİ I İkinci Düzey İNŞ 513 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yüksek Lisans ve Doktora öğrencileri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ---------
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -------
Dersin Veriliş Şekli Teorik açıklamalar ve çeşitli örnek problemler haftada 3 saatlik derslerde işlenmektedir. Dersler dışındaki zamanlarında öğrenciler, öğretim üyesi tarafından verilen bir dizi ödev problemlerini hem el ile hem de bilgisayar yardımıyla çözmekte, bu şekilde oluşturdukları ödevlerini içeren dosyayı sömestir sonunda öğretim üyesine teslim etmektedirler. Ödev problemlerinin bir kısmı öğrencilerin kendi ilgi alanlarından olup, öğrencilerin kendileri tarafından bulunmaktadır.
Dersin Amacı Yeraltısuyu akımının hidrolojik ve hidrolik açıdan analiz edilerek yeraltısuyu mühendisliği konularında temel bilgi ve problem çözümleme yeteneği kazandırmak.
Dersin Tanımı Yeraltı suyu Hidrolojisine giriş, Yüzey altı hidrolojik çevrimi, Hidrojeolojik Formasyonlar, Darcy Kanunu ve Süreklilik ilişkisi, Yeraltı suyu ve Kuyu Hidroliği, Kuyulara kararlı akım, Sınırlandırılmış ve serbest yüzeyli akiferlerden kuyulara değişken akım, pompa deneyleri, sızdıran akiferler, ve kuyu fonksiyonları.

Dersin İçeriği
1 Giriş
2 Yüzeyaltı Hidrolojik Çevrim
3 Darcy Kanunu
4 Süreklilik Kanunu
5 Akifer ve Hidrojeolojik özellikleri
6 Hidrolik iletkenlik ve depolama kavramları
7 Yeraltısuyu akım denklemlerinin analitik yöntemlerle çözümü
8 ARA SINAV
9 Yeraltısuyu akım denklemlerinin analitik yöntemlerle çözümü
10 Yeraltısuyu akım denklemlerinin analitik yöntemlerle çözümü
11 Kuyu Hidroliği
12 Yeraltısuyu kaynakları yönetimi
13 Modelleme
14 Genel değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yeraltı suyu hidrolojisinin genel kavramlarını bilebilmesi
2 Yeraltı suyu problemini tanımlayabilme becerisi kazanmak.
3 Hidrolojik değişkenleri belirleme becerisi kazanmak.
4 Jeolojik değişkenleri belirleme becerisi kazanmak.
5 Yeraltı suyu problemini çözebilmek için veri hazırlayabilmeli.
6 ---
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Ödevler 4 15 60
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Öğretim Üyesinin hazırlamış olduğu ders notları
Yardımcı Kaynaklar Groundwater (Hydrogeology), Z. Sen, Su Vakfı, Istanbul. Anderson, Mary P., and Woessner, William W. (1992). Applied Groundwater Modeling: Simulation of Flow and Advective Transport. San Diego, CA:

Ders İle İlgili Dosyalar