Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YERALTI SUYU MÜHENDİSLİĞİ I İkinci Düzey İNŞ 513 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yüksek Lisans ve Doktora öğrencileri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. LEVENT LATİFOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -------
Dersin Veriliş Şekli Teorik açıklamalar ve çeşitli örnek problemler haftada 3 saatlik derslerde işlenmektedir. Dersler dışındaki zamanlarında öğrenciler, öğretim üyesi tarafından verilen bir dizi ödev problemlerini hem el ile hem de bilgisayar yardımıyla çözmekte, bu şekilde oluşturdukları ödevlerini içeren dosyayı sömestir sonunda öğretim üyesine teslim etmektedirler. Ödev problemlerinin bir kısmı öğrencilerin kendi ilgi alanlarından olup, öğrencilerin kendileri tarafından bulunmaktadır.
Dersin Amacı Yeraltısuyu akımının hidrolojik ve hidrolik açıdan analiz edilerek yeraltısuyu mühendisliği konularında temel bilgi ve problem çözümleme yeteneği kazandırmak.
Dersin Tanımı Yeraltı suyu Hidrolojisine giriş, Yüzey altı hidrolojik çevrimi, Hidrojeolojik Formasyonlar, Darcy Kanunu ve Süreklilik ilişkisi, Yeraltı suyu ve Kuyu Hidroliği, Kuyulara kararlı akım, Sınırlandırılmış ve serbest yüzeyli akiferlerden kuyulara değişken akım, pompa deneyleri, sızdıran akiferler, ve kuyu fonksiyonları.

Dersin İçeriği
1 Giriş
2 Yüzeyaltı Hidrolojik Çevrim
3 Darcy Kanunu
4 Süreklilik Kanunu
5 Akifer ve Hidrojeolojik özellikleri
6 Hidrolik iletkenlik ve depolama kavramları
7 Yeraltısuyu akım denklemlerinin analitik yöntemlerle çözümü
8 ARA SINAV
9 Yeraltısuyu akım denklemlerinin analitik yöntemlerle çözümü
10 Yeraltısuyu akım denklemlerinin analitik yöntemlerle çözümü
11 Kuyu Hidroliği
12 Yeraltısuyu kaynakları yönetimi
13 Modelleme
14 Genel değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yeraltı suyu hidrolojisinin genel kavramlarını bilebilmesi
2 Yeraltı suyu problemini tanımlayabilme becerisi kazanmak.
3 Hidrolojik değişkenleri belirleme becerisi kazanmak.
4 Jeolojik değişkenleri belirleme becerisi kazanmak.
5 Yeraltı suyu problemini çözebilmek için veri hazırlayabilmeli.
6 ---
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Ödevler 4 15 60
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Öğretim Üyesinin hazırlamış olduğu ders notları
Yardımcı Kaynaklar Groundwater (Hydrogeology), Z. Sen, Su Vakfı, Istanbul. Anderson, Mary P., and Woessner, William W. (1992). Applied Groundwater Modeling: Simulation of Flow and Advective Transport. San Diego, CA:

Ders İle İlgili Dosyalar