Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLAÇLARDAKİ SAFSIZLIKLARIN TANIMLANMASI VE TAYİNİ Üçüncü Düzey ALA 546 9 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. VEDAT YILMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araştırma Görevlisi Dönay YUVALI
Dersin Veriliş Şekli Teorik anlatım
Dersin Amacı Bu dersin amacı ilaç maddelerindeki safsızlıklar ile ilgili analitik aktivitelerdeki gelişmeleri vermektir.
Dersin Tanımı ilaçlardaki safsızlıkların tanımlanması ve tayini için son yıllarda kullanılan analitik metodojiler

Dersin İçeriği
1 İlaçlardaki muhtemel safsızlıklar
2 İlaçlardaki safsızların kaynakları ve yapısı
3 İlaçlardaki organik safsızlıklar
4 İlaçlardaki organik safsızlıklar
5 İlaçlardaki inorganik safsızlıklar
6 İlaçlardaki inorganik safsızlıklar
7 Organik safsızlıkların profili için stratejiler
8 Ara sınav
9 Organik safsızlıkların profili için stratejiler
10 Kalıntı çözücülerin tanımlanması ve tayini
11 Kalıntı çözücülerin tanımlanması ve tayini
12 İnorganik safsızlıkların tanımlanması, yarıkantitatif ve kantitatif tayini
13 İnorganik safsızlıkların tanımlanması, yarıkantitatif ve kantitatif tayini
14 Literatürden seçilmiş örnekler
15 Literatürden seçilmiş örnekler
16 Final sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İlaçlardaki safsızların kaynakları ve yapısı
2 İlaçlardaki organik safsızlıklar
3 İlaçlardaki inorganik safsızlıklar
4 Oorganik safsızlıkların tanımlanması ve tayini
5 Kalıntı çözücülerin tanımlanması ve tayini
6 İnorganik safsızlıkların tanımlanması, yarı kantitatif ve kantitatif tayini
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 10 10
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Identification and Determination of Impurities in Drugs, Sándor Görög, Elsevier Science, Amsterdami The Netherlands, 19th May 2000.
Yardımcı Kaynaklar http://www.sciencedirect.com/science/bookseries/14643456/4

Ders İle İlgili Dosyalar