Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
CİNSELLİK VE CİNSEL SAĞLIK Üçüncü Düzey KSH 609 Seçmeli 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. TÜLAY BÜLBÜL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. TÜLAY BÜLBÜL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Bu derste seminer konuların hazırlığı ve sunumu öğrenciler tarafından yapılır. Dersin sunumunda interaktif eğitim teknikleri kullanılır. Konulara ilişkin yerli ve yabancı en az 5 ( ikisi yabancı) kaynağın okunması ve derse hazır gelinmesi, derse aktif katılma, etkin sunum yapma, verilen ödevlerle ilgili yeterli literatür tarama ve zamanında teslim etmek gerekmektedir. İki hafta seminer hazırlığı için öğrencilere zaman verilir.
Dersin Amacı Bu ders, cinsellik ve cinsel sağlığa özgü temel bilgi ve kuramları ayrıntılı bir biçimde ele alarak, konsepsiyondan itibaren cinsel sağlığın korunup, geliştirilmesi amacıyla bütüncül bir yaklaşımla tanımlanası ve giderilmesine yönelik danışmanlık verebilmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları kapsar. Farklı yaşam dönemlerinde ve hastalıklara sahip vakalar üzerinde analizler yapılarak öğrencinin danışmanlık becerisi kazanması sağlanır.
Dersin Tanımı Bu ders öğrencinin cinsellik konusunda uygun hemşirelik girişimlerini yapmasını ve sonuçları değerlendirilmesini sağlar.

Dersin İçeriği
1 Giriş, Tanışma, Seminer Konularının Dağıtımı
2 Cinselliğin fizyolojisi
3 Gelişim dönemleri ve cinsellik
4 Kadın ve erkekte cinsel fonksiyon bozuklukları
5 Farklı cinsel yönelimi olan bireylerde cinsel sağlık/üreme sağlığı sorunları
6 Sağlık sorunlar ve cinsellik
7 Yaşlılık ve cinsellik
8 Ara sınav
9 Beden imajı ve cinsellik
10 Cinsel kimlik sorunları ve hemşirelik yaklaşımları
11 Cinsel yolla bulaşan hastalıklar ve cinsellik
12 Güvenli cinsellik
13 Cinsel sorunu olan bireye hemşirelik yaklaşımı
14 Jinekolojik kanserler ve cinsellik
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Cinselliğin fizyolojisini açıklayabilme
2 Güvenli cinselliği tanımlayabilme
3 Cinsel sorunlarda hemşirelik yaklaşımlarını sıralayabilme
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 12 2 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 2 28
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar 1. Sungur MZ (1998) Seks Terapileri ve Etik. Ege Psikiyatri Sürekli Yayınları Cinsel İşlev Bozuklukları Sayısı, 3(1):219-228. 2. Sungur MZ (1999) Cinsel İşlev Bozuklukları ve Disiplinler Arası İlişkiler. Cinsel İşlev Bozuklukları Monograf Serisi 2, N Yetkin, C İncesu (Ed), s.27-29. 3. Yanıv H (2000) Kanser Hastalarında Seksüalite ,Kurs Kitabı çev.ed. Platin N. 4. Yetkin N, İncesu C (1999) Cinsel İşlev Bozukluklarında Etiyoloji ve Ayırıcı Tanı Sayısı Önsözü, Cinsel İşlevBozuklukları Monograf Serisi 2, N Yetkin, C İncesu (Ed), s.1.

Ders İle İlgili Dosyalar