Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BETONDA DAYANIKLILIK Üçüncü Düzey İNŞ 580 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. OKAN KARAHAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Cengiz Duran Atiş Prof. Dr. Okan KARAHAN Doç. Dr. Serhan İLKENTAPAR Doç. Dr. Uğur DURAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Sunum Destekli Ders Anlatımı
Dersin Amacı Beton ve Betonarme Yapılarda bozulmaya neden olan fiziksel, kimyasal, biyolojik ve mekanik kökenli olaylar ve alınacak önlemlerin anlatılması.
Dersin Tanımı Betonun iç yapısı, çimento ve agrega arayüzeyi (geçiş bölgesi), bozulmayı etkileyen faktör suyun etkisi, geçirimlilik ve boşlukluluk, aşınma, donma-çözünme etkisi, yüksek sıcaklık (yangın) etkisi, kimyasal reaksiyonlar sonucu bozunma, sülfat saldırısı, alkali silis reaksiyonu, magnezyum oksit ve kalsiyum oksitin hidratasyonu, alkali-karbonat reaksiyonu, betonarme çeliğinin korozyonu, deniz suyuna maruz betonlar.

Dersin İçeriği
1 Giriş
2 Betonun Yapısı
3 Beton Çatlakları
4 Bozulmanın Fiziksel Nedenleri-1
5 Bozulmanın Fiziksel Nedenleri-2
6 Bozulmanın Kimyasal Nedenleri-1
7 Bozulmanın Kimyasal Nedenleri-2
8 Bozulmanın Kimyasal Nedenleri-3
9 Bozulmanın Biyolojik Nedenleri
10 Karbonatlaşma
11 Korozyon
12 Deniz Ortamında Beton ve Betonarme
13 Çevresel Koşulların Değerlendirilmesi
14 Hasarın Belirlenmesi ve Onarım
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Betonun iç yapısını kavramak.
2 Betondaki boşlukları öğrenmek.
3 Beton çatlak nedenlerini kavramak.
4 Yapıların fiziksel bozulmasına yol açan olayları ve önlemleri kavramak.
5 Yapıların kimyasal ve biyolojik bozulmasına yol açan olayları ve önlemleri kavramak.
6 Çevresel etki sınıflarını öğrenmek.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 İç hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 İç hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 İç hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 İç hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 İç hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 25 25
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 5 4 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 25 25
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Beton ve Betonarme Yapılarda Kalıcılık, Prof.Dr. Bülent BARADAN, Türkiye Hazır Beton Birliği, 2010.
Yardımcı Kaynaklar Beton, Prof.Dr. Turhan ERDOĞAN, ODTU Press, 2003.

Ders İle İlgili Dosyalar