Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HEYKEL ATÖLYE-VII Birinci Düzey HEY401 7 10.00 10.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA SEVİNÇ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA SEVİNÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze, anlatım, tartışma
Dersin Amacı Güncel sanat pratiği içinde heykel sanatının olgularını yaratıcı düşünebilme, farklı konu/ malzeme ve teknikler kullanarak sanat yönelimlerinin oluşmasına yönelik özgün projeler uygulayabilme.
Dersin Tanımı Heykel sanatının çağdaş sanattaki farklı yaklaşımlar çerçevesinde sorgulanması ve incelenmesi.

Dersin İçeriği
1 Ders içeriği ve değerlendirme ölçütleri hakkında bilgilendirme.
2 Günümüz sanat ortamına ait örneklerinin incelenmesi. Örnek sanatçı anlatımı Özgün proje eskizleri
3 Günümüz sanat ortamına ait örneklerinin incelenmesi. Örnek sanatçı anlatımı Özgün projelerin kavramsal çerçevelerinin sorgulanması
4 Günümüz sanat ortamına ait örneklerinin incelenmesi. Örnek sanatçı anlatımı Özgün projelerin form-malzeme-teknik ilişkilerinin tartışılması
5 Günümüz sanat ortamına ait örneklerinin incelenmesi. Örnek sanatçı anlatımı Özgün projelerin mekânsal ilişkilerinin tartışılması
6 Günümüz sanat ortamına ait örneklerinin incelenmesi. Örnek sanatçı anlatımı Özgün projelerin tartışılması
7 Günümüz sanat ortamına ait örneklerinin incelenmesi. Örnek sanatçı anlatımı Özgün projelerin tartışılması
8 Ara sınav
9 Günümüz sanat ortamına ait örneklerinin incelenmesi. Örnek sanatçı anlatımı Özgün proje eskizleri
10 Günümüz sanat ortamına ait örneklerinin incelenmesi. Örnek sanatçı anlatımı Özgün projelerin kavramsal çerçevelerinin sorgulanması
11 Günümüz sanat ortamına ait örneklerinin incelenmesi. Örnek sanatçı anlatımı Özgün projelerin form-malzeme-teknik ilişkilerinin tartışılması
12 Günümüz sanat ortamına ait örneklerinin incelenmesi. Örnek sanatçı anlatımı Özgün projelerin mekânsal ilişkilerinin tartışılması
13 Günümüz sanat ortamına ait örneklerinin incelenmesi. Örnek sanatçı anlatımı Özgün projelerin tartışılması
14 Günümüz sanat ortamına ait örneklerinin incelenmesi. Örnek sanatçı anlatımı Özgün projelerin tartışılması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Heykel sanatına ait geleneksel teknikler ve malzemelerle beraber yeni teknikleri ve malzemeleri kullanabilme.
2 Heykel disiplinini farklı disiplinlerle sentezleyebilme.
3 Günümüz sanat pratiğine uygun yaratıcı ve özgün sanat çalışmaları uygulayabilme.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2 Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3 Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4 Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5 Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6 Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7 Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8 Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9 Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10 Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11 Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12 Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13 Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14 İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15 Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     164
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ...
Yardımcı Kaynaklar Sanatçı / Sergi katalogları

Ders İle İlgili Dosyalar