Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
NÜMERİK MODELLEME Üçüncü Düzey FİZ526 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA GENÇASLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze, bilgisayar uygulamalı
Dersin Amacı Bu ders, Fizik problemlerini çözmede sıkça kullanılan nümerik / hesaplamalı teknikleri tanıtmayı amaçlar.
Dersin Tanımı Seçmeli ders.

Dersin İçeriği
1 Hesaplama ve Bilim
2 Programlama Dilleri
3 Bir Fonksiyonu Yaklaştırma
4 Nümerik türevleme
5 Nümerik integrasyon
6 Adi diferansiyel denklemler: başlangıç-değer problemleri
7 Adi diferansiyel denklemler: Runge-Kutta metodu
8 Adi diferansiyel denklemler: sınır-değer problemleri
9 Matrisler için Nümerik Yöntemler
10 Özdeğer Problemleri
11 Klasik Moleküler Dinamik Simulasyonları
12 İlk-prensipler Moleküler Dinamik Simulasyonları
13 Monte Carlo Simulasyonları
14 Genetik Algoritma
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilimsel, nümerik simulasyon ve modellemenin temellerini öğrenmek
2 Çeşitli Fizik problemlerini bilgisayar kullanarak çözebilmek
3 Hesaplamadan elde edilen veriyi analiz edebilmek ve yorumlayabilmek
4 Verilen bir problemi çözmek için bir ya da daha çok hesapsal yöntemi kullanarak bir strateji geliştirebilmek
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3 Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6 Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7 Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8 Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12 Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olmak
13 Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilmek ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilmek
14 Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirmek, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretmek, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunmak
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 5 6 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Computational Physics (N. J. Giordano, H. Nakanishi) An Introduction to Computational Physics (Tao Pang)
Yardımcı Kaynaklar Numerical Recipes in C (W.H. Press, S.A. Teukolsky, W.T. Vetterling, B.P. Flannery)

Ders İle İlgili Dosyalar