Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FİZİK İkinci Düzey UGMB 103 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA GENÇASLAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. MUSTAFA GENÇASLAN - DOÇ. DR. GÖKHAN KOÇAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Amacı -
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 Atomun yapısı, periyodik sistem, nükleer yapı ve radyoaktiflik, kimyasal bağlar, stokiyometri.
2 Gazlar, sıvılar ve hal değişimleri, katılar, çözeltiler, çözelti reaksiyonları, kimyasal kinetik.
3 Fiziksel büyüklükler, vektörler.
4 Parçacık kinematik ve dinamiği.
5 İş-enerji ve korunum kanunları.
6 Çarpışma, dönen cisimlerin kinematik ve dinamiği, katı cisimlerin dengesi.
7 Salınımlar, kütle çekimi, akışkanlar mekaniği.
8 Ara Sınav
9 Işığın doğası, geometrik optik, yansıma ve kırılma kanunları.
10 Aynalarda yansıma, merceklerde kırılma.
11 Girişim, kırınım, kutuplanma.
12 Basit sistemlerin serbest salınımları, zorla salınımlar.
13 Basit harmonik hareket.
14 Duran ve ilerleyen dalgalar ve elektromagnetik dalgalar.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Farklı birim sistemlerinde kullanılan uzunluk ve kütle dönüşümlerini yapar.
2 Maddenin özelliklerini açıklar.
3 Işık davranışlarını ve farklı geçirgenliklere sahip ortamlardan geçerken ki davranışlarını çözer.
4 İvme kavramını irdeler.
5 Dairesel hareketi ifade edebilir.
6 Çarpışma olayını analiz eder.
7 Momentum olayını analiz eder.
8 Ses hızını ifade edebilir ve ses hızının değişimini etkileyen parametreleri irdeler.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güzel sanatların çeşitli alanlarına özgün katkıda bulunabilecek sanatçılar yetiştirmek
2 Çeşitli yayınlar, projeler ve etkinlikler ile toplumu sanat açısından eğitmek
3 Güzel sanatların yaşamın içinde yer almasını, bu yolla üretici değerlerin topluma katkıda bulunmasını sağlamak
4 Eğitim ve araştırmalarıyla ulusal ve uluslararası düzeyde saygın ve tercih edilen bununla birlikte, dünya standartlarında eğitim veren bir kurum olmayı hedeflemek
5 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek
6 Hayal gücü yüksek, sergilenebilir, çağdaş, farklı çalışmalar üretebilmek
7 Derin düşünce ve yüksek heyecan uyandırabilmek
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 3 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar - Physics (I+II) For Scientists & Engineers with Modern Physics, Raymond A. Serway; - Physics (I+II), Frederick J. Keller, W. Edward Gettys. Malcolm J. Skove; - Modern Üniv. Fiziği; Çev. F. Domaniç, E. Erdik, N. Zengin.

Ders İle İlgili Dosyalar