Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ASYA’ DA KADIN ÇALIŞMALARI Birinci Düzey AÇD613 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ DİDEM YILMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Bu ders farklı disiplinlerden gelen öğrencilere kadın çalışmalarına yönelik kavramsal ve kuramsal çerçeveyi sunmayı amaçlamaktadır. Ders, bir bilgi alanı olarak kadın çalışmalarının, içeriğini ve sorunlarını disiplinlerarası bir yaklaşımla eleştirel bir gözle incelemeyi hedeflemektedir. Ders kapsamında cinsiyetin sosyal inşası, kadınlık ve erkekliğe bağlı anlamlar, cinsiyet farklılıklarının kavramsallaştırılması, ailede, çalışma yaşamında, politikada ve eğitimde kadın ve toplumsal cinsiyet konuları incelenecektir.
Dersin Tanımı

Dersin İçeriği
1 - Dersin müfredatı ve ölçme yöntemleri - Sınav/Ödev konularının seçimi hakkında bilgilendirme
2 - Kadın çalışmaları ve toplumsal cinsiyetle ile ilgili temel kavramlar
3 - Kadın çalışmalarında kullanılan teorik yaklaşımlar
4 - Kadın Çalışmaları ve Toplumsal Cinsiyet Sorunu
5 - Kadın çalışmalarında kullanılan teoriler
6 Feminist Teori - Liberal Feminizm
7 Feminist Teori - Radikal Feminizm
8 ARA SINAV
9 Feminist Teori - Marksist ve Sosyalist Feminizmler
10 Feminist Teori - Psikanalitik Feminizm
11 Feminist Teori - Varoluşçu, Postyapısalcı ve Postmodern Feminizmler
12 Asya’da Kadın Çalışmaları (Hindistan Örneği)
13 Asya’da Kadın Çalışmaları (Çin Örneği)
14 Sunumlar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kadın ve toplumsal cinsiyetle ilgili kavramsal terminolojiyi bilir,
2 Kadın ve toplumsal cinsiyete ilişkin temel metodolojik perspektifler ve teorik yaklaşımları değerlendirir,
3 Kadınlarla ilgili akademik çalışmalara temel oluşturabilecek düzeyde bilgi edinir,
4 Cinsiyet ile toplumsal cinsiyet arasındaki farkı ayırt eder,
5 Kuram ve yöntem olarak kadın sorunlarını nasıl inceleneceği konusunda teorik açıdan bilgilendirerek, pratiğe dönüştürme konusunda deneyim kazanır,
6 Bilimsel araştırma ve yazma yeterliliği artar,
7 Yaratıcı düşünme ve kavramsal açıdan farkındalığı gelişir,
8 Grup çalışması konusunda deneyim elde edilir,
9 Sunum becerilerini gelişir,
10 Akademik yayın sürecinin işleyişi hakkında deneyim kazanır.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2 Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3 Sorumluluğu altındaki radyoterapi cihazının çalıştırılması, kullanılması ve bakımını bilir. Cihazları kullanıma hazır hale getirir, olası arızaları sorumlu kişiye bildirir.
4 Tedavi öncesi kullanılacak malzemeleri hazır bulundurur.
5 Uzmanın belirlediği tedaviyi belirlenen ölçü ve hesaplara göre uygular. Radyoterapi sırasında hastanın durumunu kontrol eder.
6 Hastalar için her türlü koruma bloklarının hazırlanmasını bilir, hastanın immobilizasyonunun sağlanmasında, termoplastik maske ve aparatlarını uygulamaya hazır hale getirir ve uygulamada görev alır.
7 Otomatik banyo cihazlarının kullanır. Uzmanlarla birlikte simülasyon işlemlerine, port filmlerinin çekimi işlemlerine katılır ve cihazları kullanır.
8 Radyasyon güvenliğini bilir. Yok edilmesi gereken radyoaktif atık malzemenin çevreye zararlı olmasını önlemek için gereken tedbirlerin alınmasında görev alır.
9 Tümör oluşumu ve hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
10 Tehlike durumunda radyasyon güvenliği kurulunca hazırlanmış olan acil durum planını uygular.
11 Işın tedavisi görecek hastaların gereksinim duyabileceği her türlü yardımcı malzemeyi hazırlar.
12 Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13 Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14 Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17 Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19 Sosyal hayata fiziksel ve duygusal olarak uyum sağlayarak toplum için sosyal sorumluluğunu yerine getirir.
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Donovan, J. (2014). Feminist Teori. İletişim Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar Baran, A. G. (2008). Kadın ve Feminist Çalışmalarında Yeni Yöntemsel Arayışlar. Sosyoloji Araştırmaları Dergisi, 2008/1: 28-48. Edwards, L. (2000). Women in Asia. Allen and Unwin. Gangoli, G. (2007). Indian Feminisms. Ashgate Publishing Company. Güçlü, S. (2012). Feminist Metodoloji Tartışmaları. Mediterranean Journal of Humanities, II/1:107-120. Liu, L. H. Rebecca, K. E. Ko, D. (2013). The Birth of Chinese Feminism. Columbia University Press. McNay, L. Gender, Habitus and the Field. Theory, Culture and Society, Vol 16(1): 95-117. Sancar, S. (2013). Üniversitede Feminizm? Bağlam, Gündem ve Olanaklar. Toplum ve Bilim, 97:164-182. Smith, B. G. (2019). Kadın Çalışmaları Temeller. İletişim Yayınları. Tong, R. Botts, T. F. (2021). Feminist Düşünce. Sel Yayıncılık.

Ders İle İlgili Dosyalar