Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GENEL KİMYA I Üçüncü Düzey KİM 111 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ORHAN TÜRKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. TEVFİK RIZA KÖK;DOÇ. DR. AYŞE BENK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Haftada iki saat teorik temeller verilmektedir. Haftada bir saat de problemler ve çözüm yöntemleri verilmektedir.
Dersin Amacı Bu ders mühendislik öğrencilerine kimyanın temel ilkelerini öğretmek için tasarlanmıştır.
Dersin Tanımı Bu ders atom kuramı, stokiyometri, maddenin kimyasal ve fiziksel özellikleri, atomların elektronik yapıları, kimyasal bağ, moleküler geometri, gazlar, sıvılar, katılar, kimyasal kinetik, kimyasal denge, kimyasal termodinamik, elektrokimya ve nükleer kimya konularında temel bilgileri kapsamaktadır.

Dersin İçeriği
1 Madde, Atomlar, Kimyasal Bileşikler, Kimyasal Tepkimeler
2 Anorganik Bileşiklerin Adlandırılması
3 Gazlar, Termokimya
4 Atomların Elektronik Yapısı, Periyodik Tablo
5 Kimyasal Bağ, Sıvılar, Katılar, Çözeltiler, Kimyasal Özellikler
6 Kimyasal Denge, Asitler ve Bazlar
7 Entropi, Serbest Enerji
8 ARA SINAV
9 Elektrokimya
10 Koordinasyon Bileşikleri
11 Gazlar Termokimya
12 Nükleer Kimya
13 Organik Bileşikler
14 Organik Bileşikler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi alan öğrenciler temel kimyasal kavramları tanıma ve bu bilgileri muhtemel mühendislik problemlerine uygulama becerisi kazanırlar.
2 Branşı ile kimya arasında ilişki kurma yeteneği elde eder.
3 Meslek hayatında kullanacağı bazı kimyasal maddeleri daha yakından tanıma imkanı verir.
4 Kimya bilgisinin İnşaat Mühendisliği için çok gerekli olduğunu kavrayacaktır.
5 Derste öğrendiği bir kısım bilgilerin ileride meslek hayatında karşısına çıkacağını kabul edecektir.
6 Meslek hayatında kullanacağı bir kısım maddelerin birer kimyasal madde olduğunu öğrenecektir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Disiplinler arası çalışmalarla müzikoloji arasındaki ilişkiyi açıklayabilmek
2 Disiplinler arası bilgi üretimine katkı sağlayabilmek
3 Müzikoloji alanına özgün araştırma fikirleri ile katkı sağlayabilmek
4 Uluslararası platformda kültürel ve müziksel çeşitlilik ekseninde bilgi üretimine katkı sağlayabilmek
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Petrucci, RH; Harwood WS; Herring FG, (Çev. T. Uyar, S. Aksoy) 2002. Genel Kimya 1-2, Palme Yayıncılık, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Chang, R. (Çev. T. Uyar, S. Aksoy, R. İnam) 2006. Genel Kimya/Temel Kavramlar, Palme Yayıncılık.

Ders İle İlgili Dosyalar