Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
IRAKSAK SERİLER TEORİSİ -I Üçüncü Düzey MAT 639 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HİKMET ÖZARSLAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. HİKMET ÖZARSLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Örgün(Yüz Yüze)
Dersin Amacı Toplanabilme teorisine ön hazırlık olması için temel kavramlar verilir.
Dersin Tanımı Toplanabilme teorisinin tarihi gelişimi, Cesaro, Abel ve Borel toplanabilme metotları, eşitsizlikler, dizi uzayları, düzgün sınırlılık prensibi, normlar, paranormlar, lineer dönüşümler ve fonksiyoneller, sınırlı lineer dönüşümün normu, Banach-Steinhaus teoremi.

Dersin İçeriği
1 Toplanabilme teorisinin tarihi gelişimi
2 Cesaro toplanabilme metodu
3 Abel toplanabilme metodu
4 Borel toplanabilme metodu
5 Eşitsizlikler
6 Bazı dizi uzayları ve üzerinde tanımlı metrikler
7 Yarı sürekli fonksiyonlar
8 ARA SINAV
9 Düzgün sınırlılık prensibi
10 Normlar ve paranormlar
11 Lineer dönüşümler
12 Fonksiyoneller
13 Sınırlı lineer dönüşümün normu
14 Banach-Steinhaus teoremi
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dizi uzaylarında matris dönüşümlerini öğrenir.
2 Diziden diziye dönüşümleri bilir.
3 Silverman-Toeplitz ve Kojima-Schur teoremlerini öğrenir.
4 Genel toplanabilme teorisini öğrenir.
5 Fonksiyonelleri öğrenir.
6 Klasik toplanabilme metodlarını açıklar ve yorumlar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 10 40
Sunum / Seminer hazırlama 1 7 7
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı G. H. Hardy, Divergent series, Oxford University Press, (1949). R.E. Powell and S.M. Shah, Summability theory and applications, New Delhi, (1988). I.J.Maddox, Elements of Functional Analaysis,Cambrıdge at the University Press 1970.
Yardımcı Kaynaklar A. Peyerimhoff, Lectures on Summability, Lecture Notes in Mathematics, Springer-Verlag, Berlin-Heidelberg-New York, 1969. G.M. Petersen, Regular Matrix Transformations, McGraw-Hill Publishing Company Limited, London-New York-Toronto-Sidney, 1966 A. Wilansky, Summability through Functional Analysis, North-Holland Mathematics Studies 85, Amsterdam-New York-Oxford, 1984. J. Boos, Classical and Modern Methods in Summability, Oxford University Press Inc., New York, 2000.

Ders İle İlgili Dosyalar