Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ I İkinci Düzey İŞL 515 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul bulunmamaktadır
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET COŞKUN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. EBRU AYKAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Sözlü anlatım
Dersin Amacı Örgütsel davranış biliminin bağlantılı olduğu bilim dalları hakkında bilgi sahibi yapmak, insan-örgüt uyumunun nasıl sağlandığını açıklamak.
Dersin Tanımı Birey-örgüt ilişkilerini performansı artırıcı bir şekilde irdelemek.

Dersin İçeriği
1 Planlanmış davranış teorisi
2 Davranış düzlemi, psikolojik sözleşme
3 Sosyal değişim teorisi
4 Analitik düşünme, sosyal sistem
5 Örgütsel bağlılık, iş tatmini
6 Stres, mesleki stres
7 Duygusal zeka
8 Duygusal emek
9 Kişilik
10 Entelektüel sermaye
11 İş-aile çatışması
12 İntikam ve affetme
13 Örgütsel vatandaşlık davranışı, prososyal davranışlar
14 Üretkenlik karşıtı davranışlar ve adalet
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Birey-örgüt uyumunun nasıl sağlandığı
2 Çalışanların mutlu çalışmaları
3 Analitik düşünce
4 Örgütsel davranış kültürü
5 Örgütsel davranış becerileri
6 Örgütsel diğer yetiler
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanır.
2 Alanında elde ettiği bilgileri farklı disiplinlerle bütünleştirerek yorumlar.
3 Verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri dikkate alarak bilimsel çalışma yapar.
4 Yaptığı bilimsel araştırmaların sonuçlarını sözlü ve yazılı olarak aktarır.
5 Analitik düşünme yeteneğini geliştirerek gerçek hayat problemlerini çözer.
6 Etkin bir yönetim için kullanılabilecek çeşitli karar-destek tekniklerini uygular.
7 İşletme paydaşlarının davranışlarının nedenlerini, oluşum süreçlerini ve sonuçlarını açıklar.
8 Günümüz işletmelerinde uygulanabilecek çağdaş yönetim tekniklerini ve bunların uygulanma gerekçelerini teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşulları dikkate alarak listeler ve açıklar.
9 İşletmelerin iç ve dış unsurlarıyla uyumlu, esnekliğini ve rekabet gücünü artıracak stratejik yönetim süreçlerini tasarlar ve uygular.
10 Pazarlama alanında farklı konuları algılar ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
11 Muhasebe ve finansman alanında işletmenin karşılaşabileceği tüm sorunları tespit eder ve çözer.
12 Finansal verileri analiz edecek programları kullanır.
13 Alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve tartışır.
14 Üretim ve hizmet işletmelerinin lojistik ve stoklama faaliyetlerini etkin yönetir.
15 İşletmelerin kaynaklarını verimli kullanması için gereken düzenlemeleri listeler.
16 İşletmenin herhangi bir alanında karşılaştığı problemi matematiksel bir model ile ifade eder ve farklı yöntemlerle çözer.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 4 32
Ödevler 6 8 48
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 2 12 24
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 40 0
Kısa sınav 10 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ---
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders İle İlgili Dosyalar