Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KOROZYON VE ÖNLENMESİ Birinci Düzey MM 441 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ŞENGÜL DANIŞMAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ŞENGÜL DANIŞMAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Endüstride önemli kayıplara yol açan korozyon mekanizmalarını anlamak ve kontrol edebilmek için önleme tedbirlerini öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı MM441 Korozyon ve Önlenmesi

Dersin İçeriği
1 Korozyonun tanımı ,korozyon hasarları ve ekonomik boyutu
2 Korozyon mekanizmaları; Kimyasal korozyon
3 Elektrokimyasal Korozyon,
4 Faraday kanunları, ilgili problem ve çözümleri.
5 Korozyon çeşitleri;Galvanik, aralık,çukurcuk korozyonu
6 Taneler arası, seçimli korozyon, hidrojen kırılganlığı
7 Yorulmalı, sürtünme korozyonu, erozyon korozyonu
8 Korozyon ortamları: Atmosferik korozyon
9 Toprak altı yapılarda korozyon, su altı korozyonu
10 Beton içinde korozyon, yüksek sıcaklık korozyonu
11 Korozyon Önleme Yöntemleri; Malzeme seçimi ,tasarımı, inhibitörler
12 Yüzey kaplamaları
13 Anodik Koruma
14 Katodik Koruma
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mühendislik problemlerine uygulayabilecekleri temel mühendislik bilgilerini öğrencilere vermek suretiyle başarılı bir mühendislik kariyerine hazırlamak.
2 Modern mühendislik araçlarını kullanarak öğrencilere malzeme bilimi problemlerini formüle etme, modelleme, analiz etme ve çözme becerisi kazandırma
3 Onları güncel bilgilere ulaştırmak, çalışmalarla ve ev ödevi ile bilgiyi yoğunlaştırmak, ekip çalışması konusunda tecrübe kazanmak
4 Granüller arası seçmeli korozyon, hidrojen kırılganlığı konularını öğrenme
5 Yüzey kaplama yöntemlerini öğrenme
6 Korozyon Önleme Yöntemleri; Malzeme seçimi, tasarımı, inhibitörlerin öğrenilmesi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 1 8
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 9 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     61
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Korozyon ve önleme Ders notları.
Yardımcı Kaynaklar Korozyon ve önlenmesi, Prof.Dr.Saadet ÜNERİ,Ankara,1998. Mühendisler için Korozyon, Prof.Dr.Hayri YALÇIN, Doç.Dr.Timur KOÇ,Ankara 1998. Corrosion Atlas

Ders İle İlgili Dosyalar