Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ROMANA GİRİŞ - I İkinci Düzey ELIT203 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EMEL AYCAN ASMA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğretim Görevlisi Emel Aycan Asma
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Romanın başlangıcı tanımı,edeiyat türleri arasındaki yeri çeşitleri ve yüzyıllara ve dönemlere göre gelişimi, Amerikan ve İngiliz romanlarından örneklerle roman incelemesi yöntemlerini tanıtmak
Dersin Tanımı Romanın başlıngıcından günümüze kadar tarihçesi, türleri, ve sosyal ve psikolojik etkilerinin incelenmesi.

Dersin İçeriği
1 Giriş: Müfredat tanıtımı ve Roman Nedir? açıklanması.
2 Romanın Ortaya Çıkışı,türleri,dünyada ve İngiliz Edebiyatında ilk roman hangisidir?
3 Romanın Tarihçesi, roman ekolleri.
4 Romanın Unsurları, romanın Yapısı.
5 Roman analizi:Daniel Defoe ve Robinson Crusoe.
6 Roman analizi:Daniel Defoe ve Robinson Crusoe.
7 Roman analizi:Daniel Defoe ve Robinson Crusoe.
8 Ara Sınav
9 Jonathan Swift,diğer eserleri ve Güliver''in Gezilerinin Analiz edilmesi.
10 Hiciv nedir?Güliver''in Gezilerinde hiciv kavramının tartışılması.
11 Richardson''ın Pamela adlı romanı.
12 Ann Radcliffe''in The Mysteries of Udolpho adlı Romanı.
13 Samuel Richardson''ın ,Pamela, shamela and Tom Jones adlı eserlerindeki bakış açısı, türü, dünya görüşü his other works, perspective, genre and world view . Lawrence Sterne''ün Tristram Shandy adlı eserinin incelenmesi.
14 Dönem konularının gözden geçirilmesi.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İngiliz Romanının Gelişimi ve yükselme dönemini bilir.
2 Edebiyat türü olarak İngiliz Romanının analizini yapar
3 Romanın unsurları, toplumsal ve felsefi gelişmeleri bilir.
4 Dönemin başlıca romancıları ve onların romanlarının analizine aşina olur.
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2 Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3 Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4 Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5 Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6 Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7 Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10 Hastanerlerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11 Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12 Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14 Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15 Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16 Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17 Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18 Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 8 16
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 15
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Hawrhorn, Jeremy (1989). Studying The Novel. Edward Arnold.
Yardımcı Kaynaklar Forster, E.M. Aspects of the Novel

Ders İle İlgili Dosyalar