Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SPORDA FAİR PLAY EĞİTİMİ Birinci Düzey SEÇ 412 Seçmeli 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bu dersin ön koşulu yoktur.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. HALE KULA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze eğitim
Dersin Amacı Antik ve modern çağlarda Fair Play anlayışını ve gelişimini, Formal ve informal Fair Play davranışlarını, Fair Play''''e uygun davranmayı zorlaştıran bireysel ve toplumsal faktörleri, okul beden eğitimi ve Fair Play ilişkisini, fair play''''in Türkiye''''''''deki görünümünü ve geliştirme perspektiflerini açıklamak.
Dersin Tanımı Fair Playin tarihsel gelişimi, Fair Play''in kapsamı ve ilkeleri, karşı karşıya olduğu problemler, fair Play''i geliştirme çabaları ve perspektifleri, Okul beden eğitiminde fair Play eğitimi ve uygulamaları, Amatör ve profesyonel sporda fair play anlayışı, Sporcuların fair play''''e uygun davranma ve davranmama nedenleri, Türkiye''''de fair play''''e yönelik çalışmalar.

Dersin İçeriği
1 Fair play kavramı ve tarihi gelişimi
2 Fair Play''''''''in kapsamı ve ilkeleri
3 Uluslararası fair play kuruluşlar ve çalışmaları
4 Fair play''''''''''''''''in karşı karşıya olduğu problemler
5 Fair playi geliştirme çabaları ve perspektifleri
6 Olimpizm ideali ve fair play
7 Fair play ve eğitim
8 Okul beden eğitiminde fair play eğitimi ve uygulamaları
9 Ara Sınavı + Okul beden eğitiminde fair play eğitimi ve uygulamaları ve örnek makale sunumları
10 Geleneksel Türk sporlarında fair play anlayışı
11 Amatör ve profesyonel sporlarda fair play anlayışı
12 Sporcuların fair playe uygun davranma ve davranmama nedenleri, fair play ödülleri
13 Türkiye de fair playe yönelik çalışmalar
14 Fair playden sorumlu referans grupları, Öğrenci Çalışması: Fair Play örnek olay sunumları
15 Yarı yıl sonu sınavı
16
17
18 --
19 --
20 --

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Fair Play anlayışının oluşum ve gelişim süreçlerini, problemlerini ve okul beden eğitimindeki rolü ve önemini açıklar.
2 Fair Play anlayışının tarihsel gelişimini açıklar.
3 Fair Playin günümüz spor uygulamalarındaki görünümünü yorumlar.
4 Beden eğitimi dersinde fair play anlayışını geliştirme yöntemlerinden örnekler verir.
5 --
6 --
7 --
8 --
9 --
10 --

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Spor yönetimi alanıyla ilgili yeterli bilgi ve beceri düzeyine sahip olmak.
2 Etik ve ahlaki anlamda toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket etmek.
3 Spor yönetimi alanıyla ilgili güncel kavram ve yasaları takip etmek.
4 Spor yönetimi alanıyla ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek.
5 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, spor yönetimi alanıyla ilgili kendini sürekli geliştirebilmek.
6 İletişim becerilerini etkili bir şekilde kullanabilmek ve çözüm odaklı olmak.
7 Küresel anlamda güncel literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
8 Türkiye’de sporun ve sporcunun gelişmesine katkı sağlamak.
9 Spor tesis ve kulüplerinin yönetim ile ilgili tüm plan ve programlarını gerçekleştirebilmek.
10 Küresel ve yerel anlamda sporu şekillendiren faktörleri açıklayabilmek.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 7 35
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 7 56
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     124
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ateşoğlu,M., Sporda Erdemlilik: Fair Play.Ankara, 1974. Şahin M., Şebin K., Özperçin K., Şahin F. SPORDA EVRENSEL KAVRAM FAIR-PLAY. Nobel Yayınevi,1. Basım, Şubat, 2015
Yardımcı Kaynaklar Erdemli, A., İnsan, Spor ve Olimpizm. İstanbul: Sarmal Yayınevi, 1996.

Ders İle İlgili Dosyalar