Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİN SOSYOLOJİSİ KAYNAK METİNLER İkinci Düzey FDB526 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ABDULVAHAP TAŞTAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. M. Derviş Dereli
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze Anlatım/Sunum, Seminer Hazırlama
Dersin Amacı Din Sosyolojisi eserlerini Türkçe çevrilerinden okuma, anlama ve yorumlama becerisini kazandırmak.
Dersin Tanımı Bu ders, Din Sosyolojisinin eserlerinden metinlerin okunmasını içerir.

Dersin İçeriği
1 Din Sosyolojisinin tarihçesi.
2 Çağdaş Din Sosyolojisi Metinleri
3 Peter L. Berger, Kutsal Şemsiye
4 Thomas Luckmann, Görünmeyen Din
5 Grace Davie, Modern Avrupa'da Din
6 W. Montgomery Watt, Dinlerde Hakikat
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Din Sosyolojisi metinlerini okuma, anlama ve yorumlama beceresini kazanır.
2 Çağdaş metinleri anlamada bir referans oluşturur.
3 Din-toplum ilişkilerini tarihi ve kültürel perspektiften değerlendirme yeteneği gelişir.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2 Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3 Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4 Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7 Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9 Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10 Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11 Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12 Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 9 9
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 9 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Peter L. Berger, Kutsal Şemsiye, Çev. Ali Coşkun, Rağbet yay., İstanbul, 2011; Thomas Luckmann, Görünmeyen Din, Çev. Ali Coşkun-Fuat Aydın, Rağbet yay., İstanbul, 2003.
Yardımcı Kaynaklar Grace Davie, Modern Avrupa'da Din, Çev. Akif Demirci, Küre yay., İstanbul, 2005; W. M. Watt, Dinlerde Hakikat, Çev. A. Vahap Taştan-Ali Kuşat, İz yay., İstanbul, 2002.

Ders İle İlgili Dosyalar