Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BÖLGESEL İKTİSAT Birinci Düzey İKT 576 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr. Melike DEDEOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze.
Dersin Amacı Bu dersin amacı; bölgesel kalkınmanın sağlanmasında etkili olan faktörlerin ve bölgesel kalkınmayı sağlama yönünde uygulanacak politikaların öğretilmesidir.
Dersin Tanımı Bu ders, bölgesel kalkınmanın aşamalarını ve bölgesel kalkınma politikalarını içermektedir.

Dersin İçeriği
1 İktisadi açıdan bölge kavramı,
2 Bölgesel dengesizlik kavramı,
3 Bölgesel dengesizliğin nedenleri,
4 Türkiye''de bölgesel dengesizliğin nedenleri,
5 Bölgesel dengesizliği gidermeye yönelik politikalar,
6 Türkiye''de bölgesel dengesizliği gidermeye yönelik politikalar,
7 Türkiye''de bölgesel dengesizliği gidermeye yönelik politikalar,
8 Ara Sınav
9 Türkiye''de bölgesel dengesizliği gidermeye yönelik politikalar,
10 Türkiye''de bölgesel dengesizliği gidermeye yönelik politikalar,
11 Türkiye''de bölgesel dengesizliği gidermeye yönelik politikalar,
12 Avrupa Birliği''nde bölgesel dengesizliği gidermeye yönelik politikalar,
13 Kırsal kalkınma,
14 Kalkınma ajansları,
15 Türkiye''de kalkınma ajansları.
16 Final Sınavı
17 Final Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Büyüme, kalkınma ve bölgesel kalkınma arasındaki ilişki öğrenilecektir.
2 Bölgesel dengesizliklerin nedenleri öğrenilecektir.
3 Bölgesel dengesizlikleri gidermeye yönelik politikalar öğrenilecektir.
4 Türkiye'de bölgesel dengesizlikleri gidermeye yönelik politikalar öğrenilecektir.
5 Avrupa Birliği'nde bölgesel dengesizlikleri gidermeye yönelik politikalar öğrenilecektir.
6 Kalkınma ajansları, kırsal kalkınma gibi bölgesel kalkınma politikaları öğrenilecektir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Ermenice dilbilgisi, Ermeni Kültürü, Ermeni Tarihi ve Ermeni Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2 Ermenice yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3 Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4 Bireysel olarak özellikle Ermenice– Türkçe, Türkçe –Ermenice çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5 Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6 Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8 Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10 Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11 Özellikle Ermeni Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12 Ermenice´yi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14 Ermeni dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
15 Ermeni dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
16 Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Çeşitli kaynaklar.
Yardımcı Kaynaklar Zeynel Dinler, Bölgesel İktisat, Ekin Yayıncılık, 2008.

Ders İle İlgili Dosyalar