Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ERKEK HAYVANLARDA İNFERTİLİTE İkinci Düzey VDS 507 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SERPİL SARIÖZKAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. Serpil SARIÖZKAN/ PROF.Dr. Ö.Orkun DEMİRAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Haftada 2 saat teorik
Dersin Amacı Bu dersin amacı, erkek hayvanlarda infertiliteye neden olan hastalıklar ve diğer etkenlerin öğretilmesidir.
Dersin Tanımı Erkek hayvanlarda infertiliteye neden olan hastalıklar ve diğer etkenlerin öğretilmesidir.

Dersin İçeriği
1 Genel erkek fertilitesi muayeneleri
2 Scrotal ölçüm
3 Testislerin ultrasonic muayeneleri
4 Genel kan incelemeleri
5 Erkek genital organlarının fonksiyonel muayeneleri
6 Erkek infertilite ve sterilite hakkında bilgi
7 Erkek infertilite ve sterilite nedenleri
8 Sınav
9 Genital system anormallikleri I
10 Genital system anormallikleri II
11 İnfertiliteye neden olan hastalıkların kontrolü
12 İnfeksiyöz hastalıklar
13 İnfeksiyöz olmayan hastalıklar
14 Spermanın değerlendirilmesi I
15 Spermanın değerlendirilmesi II
16 Final Sınav
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Erkek hayvanlarda infertiliteye neden olan hastalıklar ve diğer etkenlerini bilir.
2 Genel erkek fertilitesi muayenelerini bilir.
3 Scrotal ölçüm, Testislerin ultrasonic muayeneleri ve Genel kan incelemelerini bilir.
4 Erkek genital organlarının fonksiyonel muayenelerini bilir.
5 Erkek infertilite ve sterilite hakkında bilgi ve Erkek infertilite ve sterilite nedenlerini bilir.
6 İnfertiliteye neden olan hastalıkların kontrolünü bilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Noakes D.E., Parkinson T.J., England G.C.W., 2003. Arthur’s Veterinary Reproduction and Obstetrics, Saunders Inc., New York
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar