Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
18. YY. RUS EDEBİYATI II Üçüncü Düzey RDE 116 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Rusça
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ LILIYA GAZIZOVA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilere 18. yüzyıl Rus edebiyatı, ana yönleri ve türleri hakkında fikir vermek. Şiir, düzyazı, drama, tarih ve diğer eserlerin en iyi örnekleriyle tanışmak.
Dersin Tanımı 18. yüzyıl Rus edebiyatı yeni zaman edebiyatı olarak, “büyük keşifler dönemi”dir. I. Peter''ın reformları 19. yüzyılda daha da geliştirilecek olan eğilimler (duygusallık, romantizm, gerçekçilik) ve türler (yüksek ve düşük) ortaya çıkmaktadır. Edebi dil oluşuyor. İlk dergi ve gazete ve eserler çıkar.

Dersin İçeriği
1 Hiciv tanımı ve örnekleri. 18. yüzyıl Rus edebiyatında hiciv.
2 Rus edebiyatında dil araçları (epitet, abartma, oksimoron, abartı, vb.) / Dil araçları (epitet, abartma, oksimoronik, abartı vb.) Kavramları.
3 Ivan Krylov''un hayatı ve eseri.
4 Ivan Krylov''un masalları. Analiz ve tartışma.
5 Gabriel Derzhavin''in hayatı ve eseri
6 Derzhavin’in “Felitsa”, “Tanrı”, “Felitsa”, “Şelale” şiirlerinin tartışılması ve analizi.
7 Tekrar
8 Ara sınav
9 8. yüzyıl gazeteciliği. İlk gazete ve dergiler.
10 “Her türlü şey” (yayıncı Catherine II), “Drone”, “Ressam” (yayıncı N.I. Novikov), “Infernal mail” (yayıncı F.A. Emin).
11 Şiirin Vasily Zhukovsky "Svetlana" ile analizi
12 Vasily Zhukovsky "Svetlana" nın şiiri: yazarın niyetinin özellikleri
13 18. yüzyıl Rus edebiyatında gerçekçilik kavramı.
14 Rus edebiyatında 18. yüzyılın sonuçları. Final sınavına hazırlık
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilere 18. yüzyıl Rus kültürü ve edebiyatı hakkında fikir vermek.
2 Öğrencilere 18. yüzyıl Rus edebiyatının ana yönleri hakkında bir fikir vermek - duygusallık ve romantizm.
3 Şiir, düzyazı, drama, tarih ve gazetecilik alanlarında 18. yüzyıl Rus edebiyatının en iyi örneklerini öğrencilere tanıtmak.
4 Öğrencilere Rus edebiyatının “altın çağı” için temel hazırlayan Rus edebiyatının gelişimi hakkında bilgi vermek.
5 Tarihi bir döneme ait bir edebi eseri çözümleme becerilerini kazandırmak.
6 18. yüzyılda şekillenen Rus edebiyatı türleri hakkında fikir sahibi olur.
7 Öğrencilerin edebi eserin ana fikrini vurgulama becerilerini kazanmalarına yardımcı olmak.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
2 İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
3 Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
4 İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
5 İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
6 İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
7 Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
8 İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
9 Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
10 Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
11 Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
12 Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
13 Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
14 İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
15 Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
16 Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     48
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı «Басни», Иван Крылов, «Избранное», Гавриил Державин, «Лирика», Александра Пушкин, поэмы Александра Пушкина «Руслан и Людмила», «Моцарт и Сальери».
Yardımcı Kaynaklar «Русская литература VIII века», Г. А. Гуковский; «Хрестоматия по русской литературе 18 века. «Пушкин», Юрий Лотман, «Пушкин», Б. Томашевский.

Ders İle İlgili Dosyalar