Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
18. YY. RUS EDEBİYATI II Birinci Düzey RDE 116 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Rusça
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ LILIYA GAZIZOVA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilere 18. yüzyıl Rus edebiyatı, ana yönleri ve türleri hakkında fikir vermek. Şiir, düzyazı, drama, tarih ve diğer eserlerin en iyi örnekleriyle tanışmak.
Dersin Tanımı 18. yüzyıl Rus edebiyatı yeni zaman edebiyatı olarak, “büyük keşifler dönemi”dir. I. Peter''ın reformları 19. yüzyılda daha da geliştirilecek olan eğilimler (duygusallık, romantizm, gerçekçilik) ve türler (yüksek ve düşük) ortaya çıkmaktadır. Edebi dil oluşuyor. İlk dergi ve gazete ve eserler çıkar.

Dersin İçeriği
1 Hiciv tanımı ve örnekleri. 18. yüzyıl Rus edebiyatında hiciv.
2 Rus edebiyatında dil araçları (epitet, abartma, oksimoron, abartı, vb.) / Dil araçları (epitet, abartma, oksimoronik, abartı vb.) Kavramları.
3 Ivan Krylov''un hayatı ve eseri.
4 Ivan Krylov''un masalları. Analiz ve tartışma.
5 Gabriel Derzhavin''in hayatı ve eseri
6 Derzhavin’in “Felitsa”, “Tanrı”, “Felitsa”, “Şelale” şiirlerinin tartışılması ve analizi.
7 Tekrar
8 Ara sınav
9 8. yüzyıl gazeteciliği. İlk gazete ve dergiler.
10 “Her türlü şey” (yayıncı Catherine II), “Drone”, “Ressam” (yayıncı N.I. Novikov), “Infernal mail” (yayıncı F.A. Emin).
11 Şiirin Vasily Zhukovsky "Svetlana" ile analizi
12 Vasily Zhukovsky "Svetlana" nın şiiri: yazarın niyetinin özellikleri
13 18. yüzyıl Rus edebiyatında gerçekçilik kavramı.
14 Rus edebiyatında 18. yüzyılın sonuçları. Final sınavına hazırlık
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilere 18. yüzyıl Rus kültürü ve edebiyatı hakkında fikir vermek.
2 Öğrencilere 18. yüzyıl Rus edebiyatının ana yönleri hakkında bir fikir vermek - duygusallık ve romantizm.
3 Şiir, düzyazı, drama, tarih ve gazetecilik alanlarında 18. yüzyıl Rus edebiyatının en iyi örneklerini öğrencilere tanıtmak.
4 Öğrencilere Rus edebiyatının “altın çağı” için temel hazırlayan Rus edebiyatının gelişimi hakkında bilgi vermek.
5 Tarihi bir döneme ait bir edebi eseri çözümleme becerilerini kazandırmak.
6 18. yüzyılda şekillenen Rus edebiyatı türleri hakkında fikir sahibi olur.
7 Öğrencilerin edebi eserin ana fikrini vurgulama becerilerini kazanmalarına yardımcı olmak.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi akademik ve mesleki süreçlerde etkili biçimde kullanır.
2 Rus dili ve edebiyatıyla ilgili yazılı ve sözlü sunumları akademik düzeyde hazırlar ve sunar; düşüncelerini farklı ortamlarda açık ve etkili biçimde ifade eder.
3 Edebi türleri, dönemleri ve temsilcilerini tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla birlikte analiz eder; eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
4 Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça metinleri, dilin yapısal ve anlamsal özelliklerini dikkate alarak çevirir; çeviri sürecinde kuramsal bilgi ve etik ilkeleri uygular.
5 Disiplinlerarası yaklaşımları kullanarak edebiyat ve kültür metinlerini çağdaş kuramlar çerçevesinde yorumlar ve analiz eder.
6 Bağımsız araştırma yapar, edebi ve dilsel meseleleri çözümleyici bir yaklaşımla ele alır; akademik yazım ve yayın ilkelerine uygun ürünler üretir.
7 Kültürlerarası farklılıklara duyarlı bir yaklaşım geliştirir; Rus ve Türk kültürlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
8 Güncel bilgi teknolojileri ve dijital kaynakları kullanarak veri toplar, analiz eder ve bu verileri eğitim-öğretim ve mesleki ortamlarda paylaşır.
9 Rus dili ve edebiyatı bilgisini kamu ve özel sektördeki mesleki uygulamalara aktarır; çeşitli alanlarda istihdam edilebilirlik becerisi geliştirir.
10 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alır; topluma katkı sağlayan sosyal projeler geliştirir.
11 Bireysel ve ekip çalışmasına yatkındır; akademik ve mesleki ortamlarda iş birliği içinde çalışır.
12 Evrensel etik değerleri benimser; dil, ırk, cinsiyet, inanç ve sosyal statü farkı gözetmeksizin saygılı, duyarlı ve kapsayıcı bir tutum sergiler.
13
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     48
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı «Басни», Иван Крылов, «Избранное», Гавриил Державин, «Лирика», Александра Пушкин, поэмы Александра Пушкина «Руслан и Людмила», «Моцарт и Сальери».
Yardımcı Kaynaklar «Русская литература VIII века», Г. А. Гуковский; «Хрестоматия по русской литературе 18 века. «Пушкин», Юрий Лотман, «Пушкин», Б. Томашевский.

Ders İle İlgili Dosyalar