Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HASSAS TARIM İkinci Düzey BM 421 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. BAHADIR DEMİREL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ BAHADIR DEMİREL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. NECATİ ÇETİN
Dersin Veriliş Şekli Örgün (Yüz Yüze)
Dersin Amacı Bu dersin amacı; Hassas tarımın tanımı, amaçları, veri toplama, veri işleme ve karar verme, değişken düzeyli uygulama, hassas tarıma yönelik ekonomik analiz ve adaptasyon konularında öğrencilere temel bilgi ve farkındalığın kazandırılmasıdır.
Dersin Tanımı Hassas tarım uygulamaları ve ilgili teknolojiler.

Dersin İçeriği
1 Hassas tarıma giriş (tanım, yararlar ve bileşenler)
2 Veri toplama (giriş, yer ve uydu esaslı konum belirleme sistemleri, GPS)
3 Veri toplama (DGPS, GLONASS, geleceğe yönelik teknolojiler)
4 Verim Görüntüleme-Haritalama Sistemleri
5 Toprak örnekleme yöntemleri
6 Toprak özellikleri haritalama yöntemleri
7 Uzaktan Algılama
8 ARA SINAV
9 Veri işleme ve karar verme (coğrafi bilgi sistemleri)
10 Değişken düzeyli uygulama
11 Değişken düzeyli tarım makineleri (toprak işleme ve ekim makineleri)
12 Değişken düzeyli tarım makineleri (kimyasal uygulama ve sulama makineleri)
13 Hassas tarım teknolojilerinin Ekonomik analizi
14 Hassas uygulamalı tarıma adaptasyon
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hassas uygulamalı tarım yaklaşımından haberdar olur,
2 Veri toplama yöntemlerini ve bileşenlerini tanır,
3 Verim görüntüleme ve haritalama sistemlerini tanır,
4 Toprak örnekleme ve toprak özellikleri haritalama yöntemlerini tanır,
5 Uzaktan Algılama yöntemlerini tanır,
6 Veri işleme ve karar verme yöntemlerini tanır,
7 Değişken düzeyli uygulamalar ve buna izin veren makineler hakkında bilgi sahibi olur,
8 Hassas tarıma ekonomik yönden uygunluk ve adaptasyon süreci hakkında fikir sahibi olur.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 To develop and deepen current and advanced knowledge in the field at the level of expertise with original thought and research, based on master''s degree qualifications, and to reach original definitions that will bring innovation to science.
2 To understand the interaction between disciplines related to the field of physics; Achieving original results by using knowledge that requires expertise in analyzing, synthesizing and evaluating new and complex ideas
3 To be able to access new scientific information in the field of physics and to gain high-level skills in research methods related to the field.
4 To be able to develop a new scientific method in the field of physics or to apply a known method to a different problem.
5 Being able to research, comprehend, design, adapt and apply an original subject
6 Ability to question, synthesize and evaluate new and complex ideas
7 Publishing original studies in peer-reviewed journals
8 To be able to develop original ideas and methods related to the field and interdisciplinary by using high-level mental processes such as creative and questioning thinking, problem solving and decision making.
9 Ability to present original views effectively within a community of experts
10 Being able to communicate and discuss at an advanced level in written, oral and visual language in at least one foreign language.
11 To contribute to the process of becoming an information society by introducing technological advances in the academic and professional context
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     79
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Mehmet Metin Özgüven, Hassas Tarım, Akfon Kitap Kırtasiye, 2018.
Yardımcı Kaynaklar Anonymous, 1997, Precision Agriculture in the 21st Century.National Research. National Research Council, Washington.

Ders İle İlgili Dosyalar