Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GÜÇ İLETİM MEKANİZMALARI Birinci Düzey MM 334 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. HÜRVET SARIKAYA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Mustafa GÜL Arş. Gör. M. PARLAK
Dersin Veriliş Şekli YÜZYÜZE
Dersin Amacı Makine mühendisliği çalışma alanında kullanılan dönüştürücü mekanizmaların tanıtımı ve bunların temel mühendislik hesaplarının gerçekleştirilmesi.
Dersin Tanımı Güç iletim mekanizmalarının tanıtımı ve temel mühendislik işlemlerinin incelenmesi.

Dersin İçeriği
1 Temel kavramlar, kademeli ve kademesiz mekanik dönüştürücüler,
2 Temel kavramlar, kademeli ve kademesiz mekanik dönüştürücüler,
3 Planet mekanizmaları (uydulu dönüştürücüler),
4 Planet mekanizmaları (uydulu dönüştürücüler),
5 Planet mekanizmaları (uydulu dönüştürücüler) ve moment bağıntıları,
6 Wolf diyagramı, Kutzbach hız ışını,
7 Wolf diyagramı, Kutzbach hız ışını,
8 Konik uydulu dönüştürücüler ve diferansiyel mekanizması,
9 Konik uydulu dönüştürücüler ve diferansiyel mekanizması,
10 YIL İÇİ SINAVI
11 Uydulu dönüştürücülerde güç ve verim,
12 Hidrokinematik dönüştürücüler, hidrostatik dönüştürücüler,
13 Kam mekanizmaları,
14 Kam mekanizmaları,
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Güç iletim mekanizmalarında,kademeli ve kademesiz mekanik dönüştürücü temel parametrelerin tanıtımı,
2 Uydulu dönüştürücülerin mekanizma yapısının tanıtımı ve bu mekanizmalarda temel dönüştürme oranlarının incelenmesi,
3 Uydulu dönüştürücülerde moment, güç ve verim bağıntılarının incelenmesi,
4 Uydulu dönüştürücülerde; Wolf diyagramının tanıtımı ve Kutzbach hız ışını metodunun incelenmesi,
5 Hidrokinematik ve hidrostatik dönüştürücülerin mekanizma yapısı ve bunlarda temel dönüştürme bağıntılarının incelenmesi,
6 Kam mekanizmalarının tanıtımı ve kam mekanizmalarında kinematik analiz.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Ödevler 1 4 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı • Söylemez, E., Mekanizma Tekniği, Birsen Yayınevi, 2007. • Shigley, J.E. and Uicker, J.J., Theory of Machines and Mechanisms, McGraw-Hill Co., 1980. • Akkurt, M., Makine Elemanları, Dişli Çarklar ve Diğer Güç İletim Elemanları, İstanbul, 1982.
Yardımcı Kaynaklar Ders notları.

Ders İle İlgili Dosyalar