Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
NÜKLEER MÜHENDİSLİK-I İkinci Düzey MKM 551 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SELAHADDİN ORHAN AKANSU,
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Nükleer mühendislik biliminin temel teorilerinin öğretilebilmesi yapılarının kavratılabilmesi
Dersin Tanımı Nükleer enerjinin tanımı, Atom ve yapısının parçalanması kaynaşması, Nükleer Reaktör çeşitleri, Nükleer Reaktör dizayn parameterleri

Dersin İçeriği
1 Nükleer Mühendisliğin Temelleri
2 Temel kavramlar ve atomun özellikleri.
3 Nötron-madde etkileşimi. Nükleer bozunma ve radyoaktivite
4 Radyoaktif bozunma, alfa bozunması, beta bozunması, gamma bozunması.
5 Nükleer reaksiyonlar: Nötron fiziği, Nükleer fisyon, nükleer füzyon.
6 Fisyon reaktörleri. Füzyon reaktörleri ve temel elemanları
7 Reaktörlerin dizayn esasları
8 ARA SINAV
9 Nötron-madde etkileşimi ve etki-kesit tesirleri,
10 Nötron akı dağılımı, Nötron difüzyon teorileri,
11 Nötron difüzyon denklemlerinin çözümleri
12 Nötron Transport teorileri,
13 Nötron Transport denklemlerinin çözümleri
14 Nötron Transport denklemlerinin çözümleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Nükleer reaktörlerin çalışmasını öğretmek
2 Nükleer Reaktör dizayn parametrelerini öğretmek
3 Kritiklik ve nötron çoğalımının öğrenilmesi
4 Reaksiyon oluşma ihtimalleri
5 Nötron transport denklemi
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2 Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3 Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4 Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6 Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11 Etkin iletişim kurma becerisi
12 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14 Çağın sorunları hakkında bilgi
15 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17 Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18 Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 11 4 44
Ödevler 2 7 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 8 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 7 35
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 4 6 24
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 2 30
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Nejat Aybers, Ahmet Bayülken, Nükleer Reaktör Mühendisliği-1991
Yardımcı Kaynaklar J.R. Lamarsh, A. J. Barata (2001), “Introduction to Nuclear Engineering

Ders İle İlgili Dosyalar