Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
Helmintlerin sınıf.trematod, cestod ve nematodlar Birinci Düzey CVPZ 624 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. AHMET DURAN ATAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
Dersin Amacı Helmintlerin sınıflandırılması, Trematod, Cestod ve Nematodların genel özellikleri hakkında bilgi vermektir.
Dersin Tanımı Helmintlerin sınıflandırılması, Trematod, Cestod ve Nematodların genel özellikleri hakkında bilgi veren bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Helmintlerin sınıflandırılma kriterleri
2 Helmintlerin sınıflandırılmasında morfolojik özellikler
3 Helmintlerin sınıflandırılması
4 Trematodların morfolojisi
5 Trematodların yaşam döngüsü
6 Trematodların karakteristik özellikleri
7 Trematodların sınıflandırılması
8 Cestodların morfolojisi
9 Cestodların yaşam döngüsü
10 Cestodların karakteristik özellikleri
11 Cestodların sınıflandırılması
12 Nematodların morfolojisive karakteristik özellikleri
13 Nematodların yaşam döngüsü
14 Nematodların sınıflandırılması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Helmintlerin sınıflandırılmasını bilmek
2 Trematodların genel özelliklerini bilmek
3 Cestodların genel özelliklerini bilmek
4 Nematodların genel özelliklerini bilmek
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenebilme
2 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanma
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri uygulayabilme becerisi kazanma
4 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisi kazanma
5 Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanma
6 Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanma
7 Ülkemizde ve Dünyada Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisi kazanma
8 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenileme ve geliştirme becerisi kazanma
9 Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisi kazanma
10 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunlara çözüm üretebilmeye yönelik araştırma - geliştirme projelerinde yer alabilecek bilgi ve beceriye sahip olma
11 Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olma
12 Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilme
13 Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olma
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 8 2 16
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 6 2 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 8 2 16
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1 - TÜZER, E , TOPARLAK, M ( 2000 ) : Veteriner Helmintoloji , İ.Ü.Ders Notları. 2 - GÜRALP, N. (1981). Helmintoloji. A.Ü.Basımevi, Ankara. 3 - URQUHART, GM , et. al. (1987) : Veterinary Parasitology , Longman Scientific and Technical. 4 - BOWMAN, D.D.,R.C. Lynn, (1995). Georgis’ Parasitology for veterinarians. W. B. Saunders Company, USA. 5 - GÜÇLÜ, F. (2002).Genel Parazitoloji. S.Ü.Basımevi, Konya. 6 - BURGU, A. (2008).Genel Parazitoloji. A.Ü.Basımevi, Ankara. 7 - BURGU, A., KARAER, Z. (2005). Parazit Hastalıklarında Tedavi. Türkiye Parazitoloji Derneği, Yayın No:19. 8 - SCHMIDT, G.D. (1985). Foundations of Parasitology.
Yardımcı Kaynaklar Internet

Ders İle İlgili Dosyalar