Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLERİ ANALİTİK KİMYA Birinci Düzey EAK 501 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İBRAHİM NARİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. İBRAHİM NARİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Derste öğrencinin analitik kimyanın temel prensiplerini öğrenerek laboratuvarda karşılaşabileceği problemleri anlama, değerlendirme ve çözme kabiliyetinin sağlanması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Analitik kimyanın teorisi, çözelti hazırlama, pH kavramı, temel reaksiyonlar ve bu reaksiyonun analitik kimyada kullanımı, sonuçların istatistiksel değerlendirilmesi ve analiz sonuçlarının verilmesi

Dersin İçeriği
1 Analitik kimyanın temel tanımlamaları1. Analitik Kimyanın Tanımı ve Temel Kavramları
2 Analitik Kimyada İstatistiksel Analiz
3 Gravimetrik Analiz Metotları
4 Titrimetrik Analiz Metotları
5 Sulu-Çözelti Kimyası, Kimyasal Denge
6 Denge Hesaplarının Karmaşık Dengelere Uygulanması
7 ARA SINAV
8 Nötralleşme Titrasyonlarında Kullanılan Çözeltiler ve İndikatörler, Titrasyon Eğrileri, Tampon Çözeltiler
9 Çöktürme Titrimetrisi, Kompleks Oluşum Titrasyonları
10 Redoks Reaksiyonları, Elektrokimyasal Hücreler, Elektrot Potansiyelleri, Redoks Titrasyon Eğrileri, Redoks Titrasyonlarında Kullanılan İndikatörler
11 Redoks Titrasyonlarının Uygulamaları
12 Seçilmiş Analiz Metotları
13 Seçilmiş Analiz Metotları
14 Seçilmiş Analiz Metotları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sulu çözelti kimyasının anlaşılması ve analitik kimyada kullanımının öğrenilmesi
2 pH kavramı ve analitik kimyadaki önemi ve kullanımının öğrenilmesi
3 Yaş kalitatif ve kantitatif analiz metotlarının öğrenilmesi
4 Tampon sistemlerinin öğrenilmesi
5 analitik problemlerin çözünümünün öğrenilmesi
6 Analize nasıl karar verileceğinin öğrenilmesi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi akademik ve mesleki süreçlerde etkili biçimde kullanır.
2 Rus dili ve edebiyatıyla ilgili yazılı ve sözlü sunumları akademik düzeyde hazırlar ve sunar; düşüncelerini farklı ortamlarda açık ve etkili biçimde ifade eder.
3 Edebi türleri, dönemleri ve temsilcilerini tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla birlikte analiz eder; eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
4 Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça metinleri, dilin yapısal ve anlamsal özelliklerini dikkate alarak çevirir; çeviri sürecinde kuramsal bilgi ve etik ilkeleri uygular.
5 Disiplinlerarası yaklaşımları kullanarak edebiyat ve kültür metinlerini çağdaş kuramlar çerçevesinde yorumlar ve analiz eder.
6 Bağımsız araştırma yapar, edebi ve dilsel meseleleri çözümleyici bir yaklaşımla ele alır; akademik yazım ve yayın ilkelerine uygun ürünler üretir.
7 Kültürlerarası farklılıklara duyarlı bir yaklaşım geliştirir; Rus ve Türk kültürlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
8 Güncel bilgi teknolojileri ve dijital kaynakları kullanarak veri toplar, analiz eder ve bu verileri eğitim-öğretim ve mesleki ortamlarda paylaşır.
9 Rus dili ve edebiyatı bilgisini kamu ve özel sektördeki mesleki uygulamalara aktarır; çeşitli alanlarda istihdam edilebilirlik becerisi geliştirir.
10 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alır; topluma katkı sağlayan sosyal projeler geliştirir.
11 Bireysel ve ekip çalışmasına yatkındır; akademik ve mesleki ortamlarda iş birliği içinde çalışır.
12 Evrensel etik değerleri benimser; dil, ırk, cinsiyet, inanç ve sosyal statü farkı gözetmeksizin saygılı, duyarlı ve kapsayıcı bir tutum sergiler.
13
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 6 78
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     194
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Fundamentals of Analytical Chemistry, 7. Ed. Skoog, West and Holler, 1996
Yardımcı Kaynaklar Kantitatif Analiz Kitabı, 4. Baskı, T. Gündüz, 1990

Ders İle İlgili Dosyalar