Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİYOİSTATİSTİK Birinci Düzey SEC219 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. GÖZDE ERTÜRK ZARARSIZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. AHMET ÖZTÜRK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Sınıf Dersi
Dersin Amacı Öğrencilerin sağlık alanına özel istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibi olmaları: Nüfus ve nüfus ile ilgili istatistiksel yöntemler, doğumla ilgili istatistiksel yöntemler, ölümle ilgili istatistiksel yöntemler, hastalıklarla ilgili istatistiksel yöntemler. Hastane hizmetlerinin değerlendirilmesi ve klinik çalışmalarını gösteren istatistiksel yöntemler. Standartlaştırma teknikleri.
Dersin Tanımı Önlisans dersi

Dersin İçeriği
1 Hizmet Bölgesini Tanıma, Nüfusla İlgili İstatistiksel Yöntemler
2 Doğumlar ve ölümlerle İlgili İstatistiksel Yöntemler
3 Göçlerle İlgili İstatistiksel Yöntemler
4 Evlenmelerle ve boşanmalarla İlgili İstatistiksel Yöntemler
5 Düşüklerle İlgili İstatistiksel Yöntemler
6 Hastalıklarla İlgili İstatistiksel Yöntemler
7 Koruyucu Hizmetler Çalışmalarıyla İlgili İstatistiksel Yöntemler
8 Aile Planlaması Hizmetleriyle İlgili İstatistiksel Yöntemler
9 Hastane Hizmetlerinin Değerlendirilmesiyle İlgili İstatistiksel Yöntemler
10 İş Sağlığıyla İlgili İstatistiksel Yöntemler
11 Diş Sağlığı Ve Hastalıklarıyla İlgili İstatistiksel Yöntemler
12 Hastalık Ve Ölüm Nedenlerinin Uluslararası Sınıflandırılması
13 Sağlık Düzeyini Gösteren Ölçütler
14 Sağlık Düzeyini Gösteren Ölçütler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hizmet bölgesini tanımlayabilecekler
2 Bazı sağlık alanına özel istatistiksel yöntemleri yorumlayabilecekler
3 -
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2 Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3 Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4 - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5 Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10 Etkin iletişim kurma becerisi
11 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13 Çağın sorunları hakkında bilgi
14 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16 Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17 Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 8 2 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı SÜMBÜLOĞLU K: Sağlık Alanına Özel İstatistiksel Yöntemler, Somgür Yayıncılık, 2000, Ankara
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar