Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 3 İkinci Düzey MÜZ 813 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NAZİFE OYA LEVENDOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve uygulamalı
Dersin Amacı Bilimsel araştırma yapma becerisini üst düzey seviyeye çıkarmak
Dersin Tanımı Bu ders tez çalışmasına yönelik uygulamaları kapsar.

Dersin İçeriği
1 Tez çalışmasına yönelik literatür taraması, tartışma ve uygulamalar
2 Tez çalışmasına yönelik literatür taraması, tartışma ve uygulamalar
3 Tez çalışmasına yönelik literatür taraması, tartışma ve uygulamalar
4 Tez çalışmasına yönelik literatür taraması, tartışma ve uygulamalar
5 Tez çalışmasına yönelik literatür taraması, tartışma ve uygulamalar
6 Tez çalışmasına yönelik literatür taraması, tartışma ve uygulamalar
7 Tez çalışmasına yönelik literatür taraması, tartışma ve uygulamalar
8 Tez çalışmasına yönelik literatür taraması, tartışma ve uygulamalar
9 Tez çalışmasına yönelik literatür taraması, tartışma ve uygulamalar
10 Tez çalışmasına yönelik literatür taraması, tartışma ve uygulamalar
11 Tez çalışmasına yönelik literatür taraması, tartışma ve uygulamalar
12 Tez çalışmasına yönelik literatür taraması, tartışma ve uygulamalar
13 Tez çalışmasına yönelik literatür taraması, tartışma ve uygulamalar
14 Tez çalışmasına yönelik literatür taraması, tartışma ve uygulamalar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sorgulama yapabilme
2 Yürütülecek bir araştırmaya uygun yöntemi tespit edebilme
3 Veri toplama tekniklerine hakim olabilme
4 Çözümleme ve analiz yapabilme
5 Araştırma raporu hazırlayabilme
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Nanobilim ve Nanoteknoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
2 Nanobilim ve Nanoteknoloji alanı ile ilgili güncel konuları takip edip yorumlayabilir.
3 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi kazanır.
4 Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır.
5 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
6 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine varır.
7 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi kazanır.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 14 196
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 14 196
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 20 20
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 14 196
Toplam iş yükü     628
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım, Hasan Şİmşek, Nitel Araştırmaya Giriş, Corrine Glesne, Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri Michael Quinn Patton

Ders İle İlgili Dosyalar