Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İKTİDAR KURAMI Üçüncü Düzey HKK 548 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. CENGİZ GÜL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. ABDULKADİR SAKA, ARŞ. GÖR. EDA DEMİRSOY AŞIKOĞLU
Dersin Veriliş Şekli Ders teorik olarak yüz yüze verilmektedir.
Dersin Amacı İktidar olgusunun felsefi temelleri ve fiili işleyişinin öğretilmesi.
Dersin Tanımı Geçmişten günümüze iktidar düşüncesi ve analizi.

Dersin İçeriği
1 İktidar kavramı
2 İktidar olma kavramının felsefi temelleri ve geçmişten günümüze değişimi
3 Siyasi iktidar
4 İktidara sahip olma araçları, siyasi partiler
5 Siyasi partilerin oluşumu, tarihçesi ve iktidar olma amaçları
6 Mutlak iktidarlar
7 Demokrasilerde iktidar
8 Ara sınav
9 Otoriter devletler
10 İktidar kavramı üzerine Türkiye incelemesi
11 İktidar kavramı üzerine Türkiye incelemesi
12 İktidar kavramı üzerine diğer devlet incelemeleri
13 İktidar kuramına dair başkaca felsefi ve siyasi akımlar
14 Final sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İktidar kavramının öğrenilmesi
2 İktidar olma - ülke yönetimi ilişkisinin analizi
3 İktidar ölçülerinin tespit edilmesi
4 Türkiye ve dünya incelemeleri ile fiilen iktidar olma analizi
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16 Akademik çevreyi tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 5 50
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Konuyla ilgili bütün kaynaklar
Yardımcı Kaynaklar Konuyla ilgili bütün kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar