Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KULAK EĞİTİMİ VE SOLFEJ I Üçüncü Düzey MÜZ119 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ FARUK YILDIRIM
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR. FARUK YILDIRIM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı BİREYİN MÜZİKSEL İŞİTME BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Dersin Tanımı Bu derste öncelikli olarak oktav içindeki aralıkların duyulabilmesi ve seslendirilebilmesini sağlamak, majör, minör (Do majör-La minör) tonlarda gam okuma, ezgi okuyabilme ve yazabilme, sol anahtarında solfej okuyabilme ve bireyin işitme yeteneğinin gelişimini sağlamak amaçlanmaktadır. Ayrıca aralıkların tanıtılması, ölçü sayılarının tanıtılması ve öğretilmesi, herhangi bir ses üzerine aralık kurabilme ve seslendirebilme çalışmaları da bu dersin içeriğinde yer almaktadır.

Dersin İçeriği
1 oktav içindeki çıkıcı aralıkların duyulabilmesi ve seslendirilebilmesi
2 seslerin dizek üzerindeki yerleri
3 minör (La minör) tonlarda gam okuma çalışmaları
4 nota ve sus değerleri
5 aralıkların tanıtılması çalışmaları
6 ölçü sayılarının tanıtılması ve öğretilmesi
7 herhangi bir ses üzerine aralık kurabilme ve seslendirebilme çalışmaları
8 ezgi okuyabilme ve yazabilme çalışmaları
9 Makamsal dizilerin teorik olarak öğretilmesi
10 Majör ve minör dizilerin teorik olarak tanıtılması ve seslendirme çalışmaları
11 oktav içindeki inici aralıkların duyulabilmesi ve seslendirilebilmesi
12 majör (Do majör) tonlarda gam okuma çalışmaları
13 sol anahtarında solfej okuyabilme çalışmaları
14 Dikte çalışmaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sol anahtarının ve seslerin dizek üzerindeki yerlerini bilir.
2 Majör dizilerin teorik olarak bilir.
3 Nota ve sus değerlerini bilir.
4 Aralıkların teorik olarak bilir.
5 Ölçü sayılarını bilir.
6 Minör dizilerin teorik olarak bilir.
7 Aralıkları işitsel olarak bilir.
8 Öğrenilen aralıklardan oluşan küçük motifleri seslendirir.
9 Öğrenilen aralıklardan oluşan küçük motifleri dikte eder.
10 Herhangi bir ses üzerine istenilen bir aralığı kurabilir ve seslendirir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 28 2 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 2 8
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     112
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 80
Kısa sınav 2 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Albert LAVİGNAC, Solfeges, IA, Ülkü Özgür- Salih Aydoğan Müziksel işitme Okuma Yazma I, Muammer Sun Solfej I
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar