Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EĞİTİM MÜZİĞİ REPERTUVARI Birinci Düzey MÜZ445 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe.
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZÜLFÜKAR ÖZFINDIK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Sınıf içi toplu ve bireysel performans.
Dersin Amacı Eğitim müziğinde kullanılan okul şarkılarına Piano ile eşlik edebilme.
Dersin Tanımı İlköğretim ve orta ortaöğretime yönelik genel muüzik egiitiminin hedeflerine uygun olarak başta ders içi olmak üzere ders dışı, okul içi ve dışındaki tüm müziksel etkinliklerin verimli ve etkili bir şekilde yürütülmesi için ilk ve orta ortaöğretim müzik programlarında öngörülen amaçların öğrenciye kazandırılmasında ve geliştirilmesinde eğitim–öğretim malzemesi olarak kullanılmak üzere belli amaçlar, eğitim–öğretim ilkeleri ve estetik ölçütlere uygun olarak seçilen örnekler.

Dersin İçeriği
1 Dersin içeriği, işleniş şekli hakkında bilgiler.
2 Çocuk şarkılarının öğretim aşamaları.
3 Yaşasın okulumuz.
4 Çok çalışkan olmalıyız.
5 İnatçı iki keçi.
6 Karga ile tilki.
7 Yalancı.
8 Yurdumda
9 Ara Sınav.
10 Güzelim anadolu.
11 Yüksek dağlar.
12 10. Yıl marşı.
13 Harbiye marşı.
14 Final.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler eğitimde, müziğin öneminin ne olduğunu kavrar.
2 Öğrenciler, bir çocuk şarkısının kaç değişik şekilde öğretilebileceğini öğrenir.
3 Öğrenciler, bir çocuk şarkısına piano ile nasıl eşlik edilebileceğini öğrenir.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 12 2 24
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     70
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Okul öncesi eğitimde müzik.
Yardımcı Kaynaklar Ezgi Yumağı, Mavi Bilye, Elli Yılın En Güzel Okul Şarkıları

Ders İle İlgili Dosyalar