Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MAKİNA LABORATUVARI-II Birinci Düzey MM 408 Zorunlu 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr.Bilge Albayrak ÇEPER Yrd.Doç.Dr.Gürsel ÇINAR Öğr. Gör. Dr. Hürvet SARIKAYA Yrd.Doç.Dr.Ş.Murat ÜNLÜ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Bölüm Araştırma Görevlileri
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Öğrencilere, deneysel mühendislik kavramlarına vakıf olma ve onları yorumlama yeteneği kazandırılması, deneysel çalışma ve gözlem planlama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazandırılması, Sonuçların mühendislik uygulamalarında kullanılması.
Dersin Tanımı Mühendislik sistemlerinde deneysel çalışma becerisinin kazandırılması ve deneysel çalışmalardan elde edilen parametrelerin yorumlanması.

Dersin İçeriği
1 Tasarımı yapılacak deneylerin öğrencilere dağıtımı (2016-2017 eğitim bahar yy itibaren belirlenen 100 deneyden, her bir öğrenci 2 adet deney sistemi tasarlama, kurma, yapma ve deney sonuçlarını yorumlama kriterlerine göre deney yapacaklardır)
2 Deneysel çalışma yapılacak problemin belirlenmesi,
3 Deney sistemi ile teorik bilgi toplaması,
4 Deney sistemi ile teorik bilgi toplanması,
5 Deney sistemi ile ilgili gerekli teçhizat ve cihazların belirlenmesi,
6 Deney sistemi ile ilgili gerekli teçhizat ve cihazların alımı,
7 Deney sistemi ile ilgili gerekli teçhizat ve cihazların alımı,
8 Deney sisteminin kurulumu,
9 Deneysel çalışmaların yapılması,
10 Deneysel çalışmaların yapılması,
11 Deney sonuçlarının alınması,
12 Deney sonuçlarının irdelenmesi,
13 Deney sonuç raporlarının hazırlanması,
14 Deney sonuç raporlarının sunumu,
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
4 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
5 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
6 Deneysel çalışmalara bağlı olarak mühendislik sistemlerine yönelik problemleri çözümleme ve tasarım mantığını geliştirmek,
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 1 6
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 2 10 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 1 10
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Makine Laboratuarı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar J.P. Holman, Experimental Methods for Engineers, McGraw-Hill, 2000

Ders İle İlgili Dosyalar