Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AHLAK VE DEĞERLER EĞİTİMİ Birinci Düzey DKA312 Zorunlu 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Bu derste, ahlak ve değerler eğitiminin teorik ve uygulama boyutunun ele alınması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Bu derste, ahlak ve değerler eğitiminin teorik ve uygulama boyutu ele alınmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Temel Kavramlar: “Değer”; “Ahlak”; “Karakter”
2 Temel Kavramlar: “Değerler eğitimi”; “Ahlak eğitimi”
3 Ahlak ve Değerler Eğitiminin Amaçları ve İlkeleri
4 Ahlaki Gelişim Kuramları (Paiget ve Kohlberg)
5 Değerler Eğitimi Yaklaşımları I (Değerlerin Telkini ve Değerleri Belirginleştirme)
6 Değerler Eğitimi Yaklaşımlar II (Karakter Eğitimi)
7 Değerler Eğitimi Yaklaşımlar III (Özen Odaklı Yaklaşım)
8 Değerler Eğitiminde Kullanılacak Yöntem ve Teknikler I
9 Değerler Eğitiminde Kullanılacak Yöntem ve Teknikler II
10 Değerler Eğitiminde Kullanılabilecek Materyaller
11 Değerler Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme
12 Ailede Ahlak ve Değerler Eğitimi
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ahlak ve değerler eğitimiyle ilgili kavramları açıklayabilir
2 Ahlak ve değerler eğitiminin amaçlarını ilkelerini irdeleyebilir
3 Bireyin ahlaki gelişimi özelliklerini açıklayabilir
4 Belli başlı değerler eğitimi yaklaşımlarının karakteristik özelliklerini açıklayabilir
5 Ahlak öğretiminde kullanılabilecek yöntem ve tekniklerini açıklayabilir
6 Ahlak ve değerler eğitiminin değerlendirilmesinde karşılaşılan güçlüklere çözümler önerebilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3 Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4 Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5 Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6 Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7 Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8 Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9 Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10 Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12 Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13 Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14 Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     63
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. M.Z.Aydın, Okulda Değerler Eğitimi, Ankara, Nobel Yayınları, 2012. 2. Halil Ekşi, Ahmet Katılmış, Karakter Eğitimi El Kitabı, Nobel Yayınları, 2011
Yardımcı Kaynaklar 3. Tuğba Güler, Din ve Ahlak Öğretiminde Drama Örnekleri, Nobel Yayın Dağıtım. 4. Recep Kaymakcan ve Diğerleri, Değerler ve Eğitimi Sempozyumu Kitabı, Dem Yayınları 5. A. Hamdi Akseki; Ahlak İlmi ve İslam Ahlakı. 6. Meral ÇİLELİ; Ahlâk Psikolojisi ve Eğitimi, Verso Yay., İstanbul 1986 7. M. Münir Raşit ÖYMEN, Ahlâk Eğitimi ve Ahlâkın Testle Ölçülmesi, , 3. Baskı, Murat Matbaacılık, İstanbul 1975. 8. Halil Ekşi, Temel İnsani Değerlerin Kazandırılmasında Bir Yaklaşım: Karakter Eğitimi Programları, 2003, 1(1), Değerler Eğitimi Dergisi, s. 79-96. 9. “Ahlâkî Konuların Öğretiminde Örnek Olay İncelemesi Yöntemi”, Süleyman AKYÜREK, Tabula Rasa, sy. III/2, Isparta 2003, s. 239-254. 10. “Kohlberg’in Bilişsel Ahlâk Gelişimi Teorisi: Ahlâk ve Demokrasi Eğitimi”, Nermin ÇİFTÇİ, DED, sy. I/1, İstanbul 2003, s. 43-77.

Ders İle İlgili Dosyalar