Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 4 Üçüncü Düzey KİM 814 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri tez çalışması 1-2-3 ü geçmiş olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. UĞUR ŞAHİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Tüm Kimya bölümü öğretim üyeleri
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı tez konuları ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiye sahip olmak
Dersin Tanımı tez çalışması 1-2-3 te öğrenilenlerin üzerine daha detaylı bilgi eklenir.

Dersin İçeriği
1 Tez yönetimi ve tez tamamlama
2 Tez yönetimi ve tez tamamlama
3 Tez yönetimi ve tez tamamlama
4 Tez yönetimi ve tez tamamlama
5 Tez yönetimi ve tez tamamlama
6 Tez yönetimi ve tez tamamlama
7 Tez yönetimi ve tez tamamlama
8 Tez yönetimi ve tez tamamlama
9 Tez yönetimi ve tez tamamlama
10 Tez yönetimi ve tez tamamlama
11 Tez yönetimi ve tez tamamlama
12 Tez yönetimi ve tez tamamlama
13 Tez yönetimi ve tez tamamlama
14 Tez yönetimi ve tez tamamlama
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tez yönetimini öğrenmek
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Preklinik ilaç Ar-Ge faaliyetlerini, metodlarını öğrenmek ve süreci yönetebilmek,
2 İlaç Ar-Ge faaliyetlerinde yer alan cihazları kullanabilmek,
3 İlaç uygulama ve araştırma tekniklerini kullanarak yeni ilaç araştırma geliştirme çalışmaları yapabilmek,
4 İlaç Ar-Ge faaliyetinden ürüne dönük sonuçlar elde etmek,
5 Beşeri, veteriner, zirai ve çevre sağlığı ilaç sanayisi ihtiyaçlarına yönelik çalışmak,
6 Kimyasal sentez metodlarını öğrenmek ve sentez aracılığıyla ürün geliştirmek,
7 Biyoinformatik temel prensiplerini öğrenmek ve istatistiksel analizleri yapabilmek,
8 Bitkisel ve diğer kaynaklardan ilaç hammaddesi elde etmek ve bunları formülasyona dönüştürmek,
9 Farmakogenetik ve farmakokinetik analizlerle beraber terapötik ilaç izlemi yapabilmek,
10 Yasaklı maddeler konusunda analiz yöntemlerini ve metod validasyonlarını öğrenmek,
11 Nöropsikiyatrik hastalıklarda kullanılan in vivo ve in vitro metodları öğrenmek,
12 İlaç Ar-Ge ile ilişkili makaleleri ve çalışmaları analiz edebilmek,
13 Bilimsel proje, sunum ve yayın yapabilmek,
14 İlaç Ar-Ge sürecinde yer alan kalite sistemlerin tanımak,
15 Bilimsel çalışmalarda ekip çalışması kültürü edinmek ve insan ilişkilerinde tutarlı olabilmek,
16 Etik değerler çerçevesinde çalışma yürütmek ve etik kurul başvuru süreçlerini yönetmek,
17 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
18 İlaç Ar-Ge sürecinde yenilikleri takip edebilmek ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazanmak,
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 5 50
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 7 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 4 15 60
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 40 6 240
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 15 210
Toplam iş yükü     630
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır Robert A. Day, Barbara Gastel
Yardımcı Kaynaklar Bilimsel Yazım Teknikleri ve Yayın Etiği Cemil Öztürk

Ders İle İlgili Dosyalar