Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BADMİNTON Birinci Düzey AE 307 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ..
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELİF YÖRÜKER ÇELİK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ..
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilere, branşa özgü temel teknik becerileri uygulayabilecek, tekler ve çiftler kategorilerinde maç yapabilecek, oyun tekniklerini inceleyebilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Badminton branşına ilişkin tanım ve kavramlar, badminton tarihçesi, Badminton oyun kuralları, Badminton da kullanılan vuruş çeşitleri, araç ve gereçlerin kullanımı, teknik ve taktik bilgilendirme konularını kapsamaktadır

Dersin İçeriği
1 Tanışma, Dersle ilgili genel ve özel açıklamalar, Badminton Türkiye ve Dünyadaki önemi, Badminton tarihçesi
2 Badminton oyun kuralları ve kullanılan malzemeler hakkında bilgi.
3 Vücut hareketlerini badmintonda kondisyon geliştirici egzersizler (savunma, hücum)
4 Forehand Clear (Savunma ve Hücum) vuruş tekniğinin öğretimi ve uygulamasına yönelik alıştırmalar.
5 Backhand Clear (Savunma ve Hücum) vuruş tekniğinin öğretimi ve uygulamasına yönelik alıştırmalar
6 Forehand servislerin öğretimi ve alıştırmalar.
7 Backhand kısa ve flick servis tekniklerinin öğretimi ve uygulamasına yönelik alıştırmalar.
8 Drive (Forehand) vuruş tekniğinin öğretimi ve uygulamasına yönelik alıştırmalar.
9 Drive (Backhand) vuruş tekniğinin öğretimi ve uygulamasına yönelik alıştırmalar.
10 Drop şut (Forehand-Backhand) vuruş tekniğinin öğretimi ve uygulamasına yönelik alıştırmalar
11 Smaç vuruş (Forehand-Backhand) tekniğinin öğretimi ve uygulamasına yönelik alıştırmalar
12 File önü oyun tekniklerine yönelik uygulama çalışmalar
13 Tekler temel oyun taktikleri ve tekniklerin incelenmesi
14 Çiftler temel oyun taktikleri ve tekniklerin incelenmesi
15 Karışık çiftler temel oyun taktikleri ve tekniklerin incelenmesi
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Badminton branşı ile ilgili kavramlarını açıklar
2 Badminton branşına özgü temel teknik-taktik becerileri kullanır
3 Badminton oyun kural bilgisini maç formunda uygular.
4 Badmintonda tüm kategorilerde (tekler, çiftler) maçları uygular.
5 Badminton oyun tekniklerini inceler
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2 Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3 Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4 Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5 Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6 Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7 Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8 Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9 Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10 Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11 Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12 Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14 Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15 Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16 Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Gülmez, İ. (2007). Her Yönüyle Badminton. Nüve yayınları, Ankara
Yardımcı Kaynaklar Demirci, A. (2012). Adım Adım Badminton. Sokak kitapları, Ankara.

Ders İle İlgili Dosyalar