Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SERAMİK MATRİKS KOMPOZİTLER-II İkinci Düzey MKM 574 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. EYYUP GERÇEKCİOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Mekanik özelliklerin incelenmesi
Dersin Tanımı Seramik matriks kompozit malzemelerin özellikleri ve mekanik özelliklerindeki değişimlerin incelenmesi hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği
1 Mikromekanik; Elastik, Termal ve Fiziksel Özellikleri.
2 Fiber Takviyeli Bir Kompozitin Elastik Sabitleri.
3 Termal Genleşme Katsayısı, Termal İletkenlik ve Elektrtiksel Özellikler
4 Mekanik Davranış; Yük transferi, Monotonik, Peryodik ve Sürünme (Creep) Davranışı.
5 (devamı)
6 Matriksten Fibere Yük Transferi- Kayma-Faz Modeli, Monotonik Davranışı, Yorulma, Creep.
7 (devamı)
8 ARA SINAVI
9 Partikül ve Fiber Takviyeli Kompozitlerdeki Termal Gerilmeler, Artık Gerilmelerin Ölçümü
10 devamı
11 Arayüzey Mekaniği ve Tokluk, Seramik Matriks Kompozitlerdeki Arayüzey.
12 Tokluk Sağlanması için Arayüzey Mühendisliği
13 Makromekanik; Farklı Bağıntılar. Laminate Kompozitlerin Analizi
14 (devamı)
15 FİNAL SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Seramik kompozit malzemelerin dayanım özelliklerinin hesaplanması
2 Partikül ve fiber takviyeli seramik matriks kompozitlerin dayanım özelliklerinin incelenmesi
3 Kompozit malzemelerin mekanik özelliklerinin tespitinde kullanılan deney yöntemleri
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2 Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3 Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4 Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6 Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11 Etkin iletişim kurma becerisi
12 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14 Çağın sorunları hakkında bilgi
15 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17 Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18 Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ödevler 6 8 48
Sunum / Seminer hazırlama 3 8 24
Kısa sınavlar 3 2 6
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 6 12
Laboratuvar 3 4 12
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 3 6 18
Toplam iş yükü     191
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1)Ceramic Matrix Composites, K.K.Chawla, Chapman and Hall, First edit., 1993
Yardımcı Kaynaklar 1)Engineering Mechanics of Composite Materials,Isaac M.Daniel, Ori Ishai, oxford univ.Press, 1994 2)principles of Composite Material Mechanics, Ronald F.Gibson, McGraw-Hill, Inc. 1994

Ders İle İlgili Dosyalar