Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ENZİM TEKNOLOJİSİ Birinci Düzey GDM 634 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Kimya ve Biyokimya
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. KEMAL SARIOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sunumlar
Dersin Amacı Bilim insanları her geçen gün enzimlerin önemini ortaya koyan çalışmalar yapmaktadır. Bu dersin amacı öğrencilere üretim ve bazı biyokimyasal analizleri de kapsayacak şekilde enzim teknolojisinin temellerini öğretmektir.
Dersin Tanımı Enzimler hayatın birçok alanında önemli rol oynamaktadırlar. Bu yüzden, öğrenciler enzimlerin hayatımızdaki önemli kullanım alanlarını (yediğimiz yemekte, giydiğimiz kıyafetlerde, hatta otomobillerimi için üretilen benzinde) öğrenmek için bu dersi almalıdır. Enzimler ayrıca enerji tüketimi ve çevre kirliliği için de öenmlidir.

Dersin İçeriği
1 Enzim teknolojisinin genel tanıtımı
2 Enzim Teknolojisine Bakış ve Enzimler Kullanımı
3 Enzimlerdeki Temel Tanımlar
4 Enzim Üretimi ve Saflaştırılması
5 Enzim Üretimi ve Saflaştırılması
6 Öğrencilerin kavrayışlarının değerlendirilmesi
7 Enzimlerin özellikleri ve kinetiği I
8 Enzimlerin özellikleri ve kinetiği II
9 Genel Bakış
10 Öğrenci sunumu
11 Öğrenci sunumu
12 Öğrencilerin kavrayışlarının değerlendirilmesi
13 Öğrencilerin kavrayışlarının değerlendirilmesi
14 Öğrencilerin kavrayışlarının değerlendirilmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Enzimler ilk zamanlarda itibaren hayatın birçok yönünde önemli bir rol oynamıştır
2 Mikrobiyal Enzim Teknolojisinin Enzimlerin ve Ekonomik Değerlerin Kullanılmasının Avantaj ve Dezavantajları
3 Mikrobiyal enzim üretimi ve enzim üretimi ve saflaştırılması ile ilgili bilim
4 Enzimoloji ile ilgili tanımlar ve enzimlerin genel özellikleri:
5 Enzimlerin isimlendirilmesi, enzim eylem mekanizması ve Michaelis-Menten Denklemi:
6 İnceleme ve sınavlar
7 Lineweaver-Burke Plot enziminin hız ölçümünde ikinci yöntem ve enzim aktivitelerini etkileyen faktörler
8 Enzim aktivitesinin düzenlenmesi
9 Homeostaz ve hormonların sınıflandırılması
10 Hormon Üretiminin Hormon Düzeylerinin Düzenlenmesi ile İlişkisi

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 10 5 50
Ara sınavlara hazırlık 2 15 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 20 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 3 6
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 10 10
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Uluslararası literatür ve merkez kütüphaneye yönlendirme şeklindedir.
Yardımcı Kaynaklar Uluslararası literatür ve merkez kütüphaneye yönlendirme şeklindedir.

Ders İle İlgili Dosyalar