Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HEMŞİRELİK KURAMLARI -II Birinci Düzey RSH 610 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MERAL BAYAT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konu anlatımı ve tartışma. Bütün öğrencilerin tartışmaya katılması beklenmektedir. Dönem sonunda saha / klinik stajı yer almaktadır.
Dersin Amacı Hemşireliğin yıllar içindeki bilimsel gelişmesinin hemşirelik uygulama, yönetim, araştırma ve müfredata yansımasının incelenmesi ve bir teorisyenin modeline göre klinik uygulamanın yapılması.
Dersin Tanımı Bu ders değişik düzeylerdeki teorilerin hemşirelikte kullanımlarını inceler

Dersin İçeriği
1 Sonuç paradigması (outcome) / Sistem paradigması
2 Bakım/insan olma paradigması
3 Diğer modeller
4 Diğer modeller
5 Orta düzey teori örnekleri
6 Hemşirelik modellerinin çeşitli alanlarda kullanılması (Eğitimde-müfredat programında, uygulamada, araştırmada, ve yönetimde kullanılması)
7 Hemşirelik modellerinin çeşitli alanlarda kullanılması (Eğitimde-müfredat programında, uygulamada, araştırmada, ve yönetimde kullanılması)
8 Hemşirelik modellerinin çeşitli alanlarda kullanılması (Eğitimde-müfredat programında, uygulamada, araştırmada, ve yönetimde kullanılması)
9 Kitap tartışması
10 Uygulama
11 Uygulama
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hemşireliğin paradigmaları arasındaki benzerlik ve farklılıkları anlamak
2 Hemşirelikteki diğer modellerden örnekleri incelemek
3 Hemşirelikteki orta düzey teorilerini incelemek
4 Hemşirelik modellerinin hemşirelik eğitim, uygulamada, araştırma ve yönetimde kullanılmalarını inceleme
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 5 8 40
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Meleis, A. Theoretical Nursing Development and Progress (5th Ed.) Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia, 2011. Chinn, P. & Kramer, M., Theory and Nursing Integrated Knowledge Development, (5th Ed.) Mosby, St Louis, 1999. Marriner, A., Allıgood, M., Nursing Theorists and their Work (6th Ed.), Mosby, St. Louis, 2006. George, J., Nursing Theories the Base for Professional Nursing Practice , (4th Ed.) Appleton and Lange, Norwalk, 1995. Parker, M., Smith, M., Nursing Teories and Practice (3rd Ed.), F.A. Davirs comp. Philadelphia, 2010. McKenna, H., Nursing Teories and Models, Routledge, London, 1997. Parker, M., Nursing Teories and Nursing Practice (2nd Ed.), F.A. Davirs comp. Philadelphia, 2005.
Yardımcı Kaynaklar Bach, R., Martı Jonathan Livinston, Epsilon Yayıncılık Hizm. Tic. San. Ltd. Şti. İstanbul 1997.

Ders İle İlgili Dosyalar