Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK DİLİ 2 İkinci Düzey GK 106 2 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Önder Çağıran
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Anlatma
Dersin Amacı Türk Dilin klasik eserlerinden örnek metinlerin işlenmesi
Dersin Tanımı Türk Dilinin klasik eserlerinden örnek metinler

Dersin İçeriği
1 Divanu Lugatit-Türk''ten örnek metinlerin okunması
2 Divanu Lugatit-Türk''ten örnek metinlerin açıklanması
3 Divanu Lugatit-Türk''ten örnek metinlerin dil bilgisi hususiyetleri
4 Kutadgu Bilig''den örnek metinlerin okunması
5 Kutadgu Bilig''den örnek metinlerin açıklanması
6 Kutadgu Bilig''den örnek metinlerin dil bilgisi hususiyetleri
7 Atabetül-Hakayık''tan metinlerin okunması
8 Atabetül-Hakayık''tan metinlerin açıklanması
9 Atabetül-Hakayık''tan metinlerin dil bilgisi hususiyetleri
10 Yunus Emre''den metinlerin okunması
11 Yunus Emre''den metinlerin açıklanması
12 Yunus Emre''den metinlerin dil bilgisi hususiyetleri
13 Klasik eser metinlerinin dil yönünden mukayesesi
14 Klasik eser metinlerinin dil yönünden değerlendirilmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Divanu Lugatit-Türk metinlerinin okunmasının öğrenilmesi
2 Divanu Lugatit-Türk metinlerinin açıklanmasının öğrenilmesi
3 Divanu Lugatit-Türk metinlerinin dil bilgisi hususiyetlerinin öğrenilmes
4 Kutadgu Bilig metinlerinin okunmasının öğrenilmesi
5 Kutadgu Bilig metinlerinin açıklanmasının öğrenilmesi
6 Kutadgu Bilig metinlerinin dil bilgisi hususiyetlerinin öğrenilmesi
7 Atabetül-Hakayık metinlerinin okunmasının ve açıklanmasının öğrenilmesi
8 Atabetül-Hakayık metinlerinin dil bilgisi hususiyetlerinin öğrenilmesi
9 Yunus Emre''nin şiirlerinin okunmasının ve açıklanmasının öğrenilmesi
10 Yunus Emre''nin şiirlerinin dil bilgisi hususiyetlerinin öğrenilmesi

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Uygulamalarla ilgili yasa yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır
3 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 42 3 126
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 42 3 126
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 4 2 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     285
AKTS     11.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Besim Atalay, Divanu Lugatit-Türk Tercümesi, Ankara, 1988. Reşit Rahmeti Arat, Kutadgu Bilig, Ankara, 1990.
Yardımcı Kaynaklar Reşit Rahmeti Arat, Atabetül-Hakayık, Ankara, 2012.

Ders İle İlgili Dosyalar