Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MİKROBİYOLOJİ Birinci Düzey T212 D1 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Turkish
Koordinatör PROF. DR. GÖKÇEN DİNÇ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Aykut Özdarendeli, Selma Gökahmetoğlu, Ayşe Nedret Koç, Duygu Perçin, Gökçen Dinç, Aycan Gündoğdu
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Aykut Özdarendeli, Selma Gökahmetoğlu, Ayşe Nedret Koç, Duygu Perçin, Gökçen Dinç, Aycan Gündoğdu
Dersin Veriliş Şekli Teorical and practice
Dersin Amacı It will be given to dental school students microbiological information with regard the basis for the vocational training
Dersin Tanımı Structure ,infection diseases, diagnosis and treatmant methods of bacteria,vıruses and fungi Disinfection , Sterilization and Antisepsis Methods

Dersin İçeriği
1 Tıbbi Mikrobiyolojiye Giriş
2 Bakterilerin Genel Yapısı ve Taksonomi
3 Mikroorganizma-Konak ilişkileri, Vücudun Normal Florası ve Bakterilerin Virülans Faktörleri
4 Mikroskop, mikroskopi ve laboratuar aletlerinin demonstrasyonu
5 Klinik Örneklerden Bakteri İzolasyonu, Besiyerleri ve boyama yöntemleri
6 Dezenfeksiyon, Sterilizasyon ve Antisepsi Metodları
7 Stafilokoklar ve Streptokoklar Tüberküloz ve Lepra,Spiroketler
8 Enterobacteriaceae Nonfermentatif bakteriler
9 Brucella, Haemophilus, Mycoplasma
10 Anaerop Patojenler
11 Antibakteriyel ajanlar ve etki mekanizmaları Antimikrobiyal duyarlılık testleri
12 Boğaz Kültürü ve antibiyogram -Uygulama
13 Boğaz kültürü ve antibiyogram değerlendirme, gram boyama-Uygulama
14 İmmünolojiye Giriş
15 Antijenler, İmmünojenler ve Serolojik Yöntemler
16 Mantarlara Giriş ve Taksonomi Klinik Örneklerden Mantarların Tanımlanması
17 Virüslere Giriş ve Taksonomi
18 DNA/RNA Virüsleri,
19 HIV ve Hepatit Virüsleri
20 Viral serolojik yöntemler

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bakteri, mantar ve virüsler hakkında genel bilgiye sahip olacaklar
2 Laboratuvara örnek gönderme kurallarını bilecekler
3 Laboratuvara örnek gönderme kurallarını bilecekler
4 Tanı yöntemleri hakkında genel bilgi sahibi olacaklar
5 Tanı yöntemleri hakkında genel bilgi sahibi olacaklar
6 Oral enfeksiyon ajanlarını tanı ve tedavi yaklaşımlarını öğrenecekler
7 Oral enfeksiyon ajanlarını tanı ve tedavi yaklaşımlarını öğrenecekler
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Ağız, çene ve dişlerin hücre, doku, organ ve sistem bazında normal yapı ve fonksiyonlarını, yaşam döngüsünü ve büyümenin etkilerini açıklar
2 Ağız çene ve diş sağlığının temel ve önemli belirleyicilerini, birey ve toplum için risk faktörlerini bilir, insan ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki etkileşimi değerlendirir.
3 Ağız,çene ve diş hastalıklarının nedenlerini, bu hastalıklara neden olabilecek sistemik hastalıklarla, çeşitli sistemik hastalıklara neden olabilecek ağız ve diş hastalıklarının organizmayı etkileme yollarını, hastalıklarda ortaya çıkan vücut ve ağız yapı ve fonksiyonlarındaki bozuklukları ve yol açtığı bulguları kavrar.
4 Ağız, çene ve diş hastalıklarının tanı, tedavi, önleme ve rehabilitasyon ilkeleri ile toplumda sık görülen ağız ve diş hastalıklarının yaygınlığı ve bunlara karşı koruyucu hekimliğe yönelik yaklaşımlara sahiptir.
5 Güvenli bir çalışma ortamı sağlar ve çalışma ekibinin diğer üyeleriyle sağlık, güvenlik ve klinik risk yönetimi ile ilgili çalışmalar yapar. Verimliliği daha da arttırmak için çalışma pozisyonları, görsel algılama, alet tutuşu, malzeme kullanımı, stres ve mental durumlarla başa çıkar ve çapraz enfeksiyon kontrolü yapar.
6 Hasta ve/veya hasta yakınlarından tıbbi ve dental öykü (anamnez) alır, diş, dişeti oral mukoza ve çene eklemi bölgesinin muayenesini yapar.
7 Ağız, çene ve diş sağlık sorunlarını tanımlamak, bulguları analiz etmek ve yorumlamak, tedaviyi yönlendirmek için aydınlatılmış onam alarak temel tanısal testleri ve girişimleri uygular.
8 Anamnez, fizik muayene ve tanısal test sonuçları, işlevsel değerlendirme ve klinik akıl yürütme becerisini kullanarak klinik tanı koyar.
9 Hastanın da katılımını sağlayarak tedavi ve takip planı oluşturur ve tedavilerini uygular, gerekli durumlarda ilgili uzmana sevk eder.
10 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutar, hasta bilgilerini (epikriz, rapor vb.) hazırlar ve sunar.
11 Hastanın tanı, tedavi ve takip sürecinde kanıta dayalı ve hasta merkezli tedavi prensiplerini uygular.
12 Yaşamı doğrudan tehdit eden durumları tanır, tıbbi acil durumları yönetir ve yönlendirir.
13 Birey, aile ve toplumun ağız, çene ve diş hastalıklarının tanı, tedavi, önleme ve rehabilitasyon ilkeleri ile toplumda sık görülen ağız ve diş hastalıklarının yaygınlığı ve bunlara karşı koruyucu hekimliğe yönelik yaklaşımları uygular.
14 Diş hekimliği uygulamalarında sorumluluk alır; meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile etkili ekip çalışması yapar ve ilgili sektörlerle işbirliği içinde çalışır.
15 Mezun diş hekimi kütüphane ve diğer veri tabanlarından gerekli bilgilere ulaşabilir, ve bu bilgileri yorumlayabilme, bilimsel ve etkili olarak kullanabilme ve sunum konusunda yeterli olmalıdır.
16 Bilimsel ve teknolojik gelişmelere, mesleki uygulamalardaki değişimlere ve toplum gereksinimlerine yanıt verebilmek için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak sürekli kendini geliştirir.
17 Birey ve toplum düzeyinde ağız, çene ve hastalıklarını önlemek ve sağlığını geliştirmek amacıyla diğer sağlık personeli ve sağlık kurumları ile işbirliği yapar.
18 Eğitim becerilerini kullanarak hasta ve hasta yakınları, toplum, diş hekimi dışı sağlık personeline eğitim ve danışmanlık verir.
19 Diş hekimliği uygulamalarında etik ilkeler doğrultusunda hareket eder, etik ikilemleri tanır ve çözümünde etik akıl yürütme prensiplerini uygular.
20 Mevcut yasal düzenlemelere uygun, diş hekimi sorumluluğunu bilerek, hasta ve diş hekimi haklarını gözeterek
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 30 3 90
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 6 12
Ara sınavlar 2 6 12
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     139
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Diş Hekimliği Öğrencileri İçin Mikrobiyolojinin Esasları, J. Bagg, T. W. MacFarlane, I.R. Poxton, A.J. Smith. Çev.ed:Prof.Dr. Özdem Anğ, Nobel Tıp Kitabevi, 2013
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar