Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FİNANSAL MUHASEBE VE RAPORLAMA İkinci Düzey İŞLT 504 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkeçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Ergün KÜÇÜK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok.
Dersin Veriliş Şekli Sınıf Dersleri/örnek mali Olay Çözüm ve Uygulamaları
Dersin Amacı Temel muhasebe ilke ve kavramlarını tanıtmak ve muhasebe sürecinin nasıl işlediğini göstermektir.
Dersin Tanımı Muhasebe, bir ekonomik birimde meydana gelen finansal nitelikteki olayları, kaydeden, sınıflandıran, özetleyen, analiz eden ve yorumlayan bir bilim dalıdır.

Dersin İçeriği
1 Tanışma. Giriş. Dersin tanımı ve önemi.Muhasebenin fonksiyonları. Muhasebe türleri. Muhasebenin temel kavramları.
2 Temel Muhasebe eşitliği. Ticari işlemlerin muhasebeye etkisi. Dönem kâr veya zararının bulunması. Temel finansal tablolar. Hesap kavramı. Hesabın şekli ve işleyişi. Hesap kullanarak muhasebe kayıtlarının yapılması. Örnek mali olaylar. Muhasebede kullanılan defter ve belgeler.
3 Çift taraflı kayıt yöntemi. Muhasebe süreci. Dönem içi ve dönem sonu işlemleri.
4 Muhasebe sistemi uygulama genel tebliği (MSUGT) ve Tekdüzen muhasebe sistemi (TDHP).
5 Stok takip yöntemleri-
6 Stok değerleme yöntemleri-
7 Hazır değerler.
8 Menkul kıymetler.
9 ARA SINAV HAFTASI.
10 ARA SINAV HAFTASI.
11 Ticari alacaklar.
12 Duran varlıklar.
13 Yabancı kaynaklar.
14 Özkaynaklar.
15 Gelir/Gider hesapları. Kapanış kayıtları.
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Muhasebenin temel kavramlarını öğrenmek.
2 Muhasebenin temel kavramlarını mali olaylara uygulayabilmek.
3 Muhasebe kayıt tekniğinin mantığını öğrenmek.Finansal olayları muhasebe tekniğine uygun olarak kaydetmek.
4 Temel finansal tabloları tanımak ve düzenleyebilmek.
5 Muhasebe içi ve muhasebe dışı envanter kayıtlarını yapmak.
6 Kapanış kayıtlarını yapmak.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İşletmecilikle ilgili temel kavramları açıklar.
2 İşletmenin temel fonksiyonlarını ve bunların birbirleri ile ilişkilerini bütüncül bir şekilde açıklar.
3 İşletmelerin çevresel koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar.
4 İşletmelerdeki temel değer zinciri faaliyetlerini açıklar.
5 Analitik düşünme yetisi kazanarak, temel işletmecilik problemlerini çözer.
6 Bilgi, düşünce ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
7 İşletmeciliğe ilişkin geleneksel ve çağdaş yaklaşımları karşılaştırır ve bunların işletmelerde nasıl uygulanacağını gösterir.
8 İşletmelerde insan kaynaklarının nasıl etkin ve verimli bir şekilde yönetileceğini açıklar.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 7 28
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 8 32
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 10 1 10
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ---(1) Ahmet DOĞAN, (2011), Genel Muhasebe I, Beşinci Baskı, Kayseri. ---(2) Ahmet DOĞAN, (2005), Genel Muhasebe II, Dördüncü Baskı, Detay Yayıncılık, Kayseri.
Yardımcı Kaynaklar Kemalettin CONKAR vd. (2002), Genel Muhasebe, Ankara.

Ders İle İlgili Dosyalar