Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MANTIK Birinci Düzey DKA333 Seçmeli 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. AHMET KAYACIK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Mahmut Sami ÖZDİL
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze Anlatım, Tartışma, Örneklem ve Alıştırma.
Dersin Amacı Doğru düşünmenin kurallarını, düşünceyi doğru ifade etmeyi öğretmek; düşünmede yanlışa düşmekten koruyacak bir beceriyi kazandırmak; klasik mantık konularını ve kavramlarını tanıtmak.
Dersin Tanımı Klasik Mantık konularını içerir.

Dersin İçeriği
1 Mantık İlmi, Konusu, Amacı, Yararı Ve Diğer İlimlerle İlişkisi
2 Dil Düşünce Ve Varlık
3 Mantıkta Özdeşlik Tümellik Ve Surilik
4 Beş Tümel, Kategoriler, Tanım-Betim
5 Önermeler Ve Türleri
6 Önermelerin Niteliği, Niceliği Ve Kipliği
7 Yüklemi Nicelikli Önermeler (Münharifât)
8 Önermelerin Çelişiği Ve Döndürülmesi
9 Kanıtlamalar, Kıyas Ve Türleri
10 Şartlı Kıyaslar
11 Bilimsel Kanıt-Burhan
12 Bilimsel Kanıt-Burhan (Devam)
13 Cedel (Topikler)
14 Muğalata (Sofistik Deliller)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kavramların çeşitliliğini fark eder.
2 Bazı kavramların diğerlerini kapsadığını görür.
3 Bir konuya yüklem olabilecek ya da olamayacak sözleri ayırt edebilir.
4 Çelişik hükümler vermeme konusunda dikkatli davranmanın önemini kavrar.
5 Sahip olduğu bilgilerin hangi şartlarda yeni bilgilere ulaştıracağını öğrenir.
6 Kesin bilgiye ulaştıran çıkarımlar ile zan ifade eden bilgilere ulaştran çıkarımları ayırteder.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3 Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4 Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5 Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6 Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7 Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8 Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9 Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10 Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12 Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13 Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14 Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     46
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İbrahim Emiroğlu, Klasik Mantığa Giriş; Necati Öner, Klasik Mantık
Yardımcı Kaynaklar A. Cevdet Paşa, Mi’yar-ı Sedât; Ebheri, İsagûcî; Necip Taylan, Ana hatlarıyla Mantık; Şafak Ural, Temel Mantık; Doğan Özlem, Mantık; Teo Grünberg, Felsefe ve Felsefi Mantık Yazıları; Doç. Dr. Ruhattin YAZOĞLU, Doç Dr. Tuncay İMAMOĞLU, Klasik Mantık

Ders İle İlgili Dosyalar