Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EVCİL HAYVANLARIN TREMATOD HASTALIKLARI Üçüncü Düzey VPZ 603 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ÖNDER DÜZLÜ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ALPARSLAN YILDIRIM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Prof. Dr. Önder DÜZLÜ, Doç. Dr. Zuhal ÖNDER, Doç. Dr. Arif ÇİLOĞLU, Araş.Gör. Dr. Gamze YETİŞMİŞ, Öğr. Gör. Dr. Sadullah USLU
Dersin Veriliş Şekli Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, evcil hayvanlarda hastalık yapan trematod türlerinin sistematiği, morfolojileri ve biyolojileri hakkında kazanımlar sağlamak.
Dersin Tanımı Evcil hayvanlarda hastalık yapan trematod türlerinin sistematiği, morfolojileri ve biyolojileri hakkında bilgi veren derstir.

Dersin İçeriği
1 Digenea altsınıfı
2 Fasciolidae ailesi
3 Fasciolidae ailesi
4 Dicrocoelidae ailesi
5 Heterophyidae ailesi
6 Paramphistomatidae ailesi
7 Troglotrematidae ailesi
8 Opisthorchiidae ailesi
9 Schistosomatidae ailesi
10 Diplostomatidae ailesi
11 Echinostomatidae ailesi
12 Prosthogonimidae ailesi
13 Trematod hastalıklarında teşhis
14 Trematod hastalıklarında tedavi ve korunma
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Trematodların taksonomisini öğrenmek
2 Mevcut türler ile ilgili bilgi sahibi olmak
3 Trematod türlerinin morfolojileri ve biyolojilerini öğrenmek
4 Trematodlardan ileri gelen hastalıklar hakkında bilgi sahibi olur.
5 Hayvan ve insan sağlığını, trematodlardan ileri gelen hastalıklardan koruma ile ilgili bilgi sahibi olur.
6 Trematodlardan kaynaklanan hastalıklar ile ilgili araştırmaları takip edebilir hale gelir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Nitelikli bilim insanı olur
2 Biyokimya ve klinik biyokimyada temel kavram ve kuramları kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur
3 Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilme
4 Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun davranışları benimseme
5 Spektrofotometrik çalışmaları yürütebilme
6 Elektroforez çalışmalarını yürütebilme
7 Atomik absorpsiyon çalışmalarını yürütebilme
8 Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur
9 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur
10 Araştırma sonuçlarını yayın haline getirmeyi öğrebilme
11 Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilme
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 8 2 16
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 6 2 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 8 2 16
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Veteriner Helmintoloji (Toparlak M., Tüzer E.), Vetrinary Helminthology (Kassai T.), Veterinary Parasitology (Urquarth). Keys To Trematoda (Gibson D.I)
Yardımcı Kaynaklar Internet

Ders İle İlgili Dosyalar