Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KULAK EĞİTİMİ VE SOLFEJ VI İkinci Düzey MÜZ302 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. MUSAVVAR ASKAROV
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Dersler müzikal okuma, işitme ve yazabilme öğelerine dayalı olarak yapılmaktadır. Ayrıca bu tür uygulamalı işitsel dersler, teorik bilgilerle de desteklenmektedir. Öğrencilere dönem boyunca konularla ilgili çeşitli yazılı veya işitsel ödevler verilir ve bu ödevler de sınavlarda aldıkları puanları etkileyecektir.
Dersin Amacı İşitme eğitimi ve nota okumaya dayalı olarak yürütülen bu ders, notaların isimleri, yerleri, değerleri, ölçü sistemleri, müzik işaretleri, dizi ve aralıklar, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerinin öğrenciye verilmesini amaçlar.
Dersin Tanımı Bu derste öncelikli olarak oktav içindeki aralıkların duyulabilmesi ve seslendirilebilmesini sağlamak, ezgi yazabilme, sol ve fa anahtarında solfej okuyabilme ve bireyin işitme yeteneğinin gelişimini sağlamak amaçlanmaktadır. Ayrıca herhangi bir ses üzerine II 7 akorunun öğrenilmesi, fa anahtarında dikte yazabilme, D7 akorlarının ve çevrimlerinin seslendirilmesi ve ayırdedilmesi, makamsal dikte çalışmaları da bu dersin içeriğinde yer almaktadır.

Dersin İçeriği
1 Güz döneminde öğretilen konuların tekrarı
2 Majör ve Minör dizilerinde dominant 5/6 ayırdedilmesi ve seslendirilmesi, Albert LAVİGNAC, Solfeges, II A dan solfej okuma, dikte yazma
3 Herhangi bir sesten dominant 5/6 ayırdedilmesi ve seslendirilmesi, Albert LAVİGNAC, Solfeges, II A dan solfej okuma, dikte yazma
4 Herhangi bir sesten dominant 3/4 ayırdedilmesi ve seslendirilmesi, Albert LAVİGNAC, Solfeges, II A dan solfej okuma, dikte yazma
5 Majör ve Minör dizilerinde dominant 2 ayırdedilmesi ve seslendirilmesi, Albert LAVİGNAC, Solfeges, II A dan solfej okuma, dikte yazma
6 Herhangi bir sesten dominant 2 ayırdedilmesi ve seslendirilmesi, Albert LAVİGNAC, Solfeges, II A dan solfej okuma, dikte yazma
7 Fa Anahtarında dikte yazılması.
8 Vize haftası.
9 II derecenin 7’li akorunun öğretilmesi ve seslendirilmesi.
10 II derecenin 7’li akorunun öğretilmesi ve seslendirilmesi.
11 Herhangi bir sesten II 7 akorunun ayırdedilmesi ve seslendirilmesi.
12 Herhangi bir sesten II 7 akorunun ayırdedilmesi ve seslendirilmesi.
13 Makamsal dikte yazma.
14 Final Haftası
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Müziksel işitme
2 Müziksel okuma
3 Müziksel yazma
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Albert LAVİGNAC, Solfeges, IIA, Ülkü Özgür- Salih Aydoğan Müziksel işitme Okuma Yazma I, Muammer Sun Solfej
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar