Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇEVRE KİMYASI İkinci Düzey KİM 504 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ŞERİFE SAÇMACI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Genel çevre sorunları ve önleme yöntemleri hakkında öğrencinin temel bilgileri kazanmasını sağlamak.
Dersin Tanımı Çevre Sorunlarına Genel Bakış, Jeokimyasal Çevrimler, Hava Kirliliği, Su Kirliliği, Toprak Kirliliği, Gürültü Kirliliği, Radyoaktif Kirlilik

Dersin İçeriği
1 Çevre Sorunlarına Genel Bakış
2 Jeokimyasal Çevrimler: Karbon-Oksijen, Azot, Kükürt Çevrimleri
3 Hava Kirliliği: Taşıtlar ve Egzoz Gazları Katalitik Oksidasyonu
4 Hava Kirliliği: Asit Yağmurları, Sera Etkisi, Ozon, Sıcaklık İnversiyonu
5 Hava Kirliliği: İnorganik Kirleticiler ve Ölçüm Yöntemleri
6 Hava Kirliliği: SO2 ve Diğer Kirleticilerin Arıtma Teknikleri
7 Su Kirliliği, Kirleticiler ve Kaynakları
8 ARA SINAV
9 Su Kirliliği ve Ekosistem
10 Su Kirliliği: Atıksu Arıtma Teknolojileri – I
11 Su Kirliliği: Atıksu Arıtma Teknolojileri – II
12 Toprak Kirliliği ve Katı Atıklar
13 Gürültü Kirliliği
14 Radyoaktif Kirlilik
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 öğrencilerin çevre sorunlarına karşı nasıl bir davranmaları gerektiği öğretilecektir.
2 öğrencilere atmosferdeki çevrimlerin nasıl gerçekleştiğinin öğretilmesi hedeflenmektedir
3 öğrencilere hava kirliliğinin kaynaklarının öğretilmesi hedeflenmektedir.
4 öğrencilerin kirliliklerle nasıl mücadele etmeleri gerektiğinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
5 öğrencilere gittikçe artan radyasyon kirliliğinin kaynaklarının ve çözüm yollarının öğretilmesi hedeflenmektedir.
6 Öğrencilere suyun önemi temiz su kaynaklarına ulaşmanın ne kadar önemli olduğunun vurgulanması hedeflenmektedir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2 Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3 Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 13 2 26
Sunum / Seminer hazırlama 13 2 26
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 1 13 13
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 10 20
Laboratuvar 1 5 5
Arazi çalışması 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 26 26
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 6 20
Ödev 13 10
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı •Çevre Kimyası Ders Notları, Ş. Kartal, Kayseri (1999) • Çevre Sorunları ve Korunma, F. Baykut, A. Aydın, S. Baykut, İstanbul Üniversitesi, Yayın No.73, Güryay Matbaacılık, İstanbul (1987)
Yardımcı Kaynaklar • Türkiye’nin Çevre Sorunları’95, Türkiye Çevre Vakfı Yayını, Önder Matbaa, Ankara (1995) • Küresel Çevre Problemleri, A.B. Bayar, H. Benrend, Özkan Matbaacılık, Ankara (1994) • Environmental Chemistry, J.W. Moore, W.A. Moore, Academic Press Inc., New York (1976)

Ders İle İlgili Dosyalar