Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HALKLA İLİŞKİLER Birinci Düzey TUR504 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KENAN GÜLLÜ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. KENAN GÜLLÜ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Anlatım, seminer sunumları, ödevler.
Dersin Amacı Turizm işletmelerinde halkla ilişkiler uygulamalarının öğretilmesi
Dersin Tanımı Halkla ilişkiler temel kavramları ve turizmdeki uygulamalarının anlatılması.

Dersin İçeriği
1 Halkla ilişkiler kavramı ve gelişimi
2 Halkla ilişkiler teorileri
3 Halkla ilişkiler kampanyası
4 Finansal halkla ilişkiler
5 Kurumsal reklamcılık
6 Kriz yönetimi
7 İtibar yönetimi
8 Ara Sınav
9 Lobicilik
10 Uluslararası halkla ilişkiler
11 Pazarlama amaçlı halkla ilişkiler
12 Sponsorluk
13 Kurumsal kimlik
14 Sosyal sorumluluk
15 Halkla ilişkiler ve etik
16 Dönem Sonu Sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Genel halkla ilişkiler kavramlarının öğrenilmesi
2 Halkla ilişkiler uygulamalarının işleyişinin öğrenilmesi
3 Turizmde halkla ilişkiler uygulamalarının görülmesi
4 Halkla İlişkiler sürecinin bilinmesi.
5 Halkla İlişkiler olaylarının tanımlanabilmesi, sentez edilebilmesi, analiz ve değerlendirmesinin yapılabilmesi.
6 Halkla İlişkiler teorileri ve turizm ve ağırlama faaliyetlerinde geçerli olan uygulamaların anlaşılması.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 5 5 25
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 3 9
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 3 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Tortop, N. ve Özer, M. A. (2018). Halkla İlişkiler, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. Okay, Ayla ve Aydemir Okay (2013), Halkla İlişkiler, DER Yayınları, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Peltekoğlu, F. Balta (2013), Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayıncılık, İstanbul.

Ders İle İlgili Dosyalar