Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLGİSAYARLI İSTATİSTİK İkinci Düzey BSB 662 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. NAZMİ SARITAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilere istatistiksel analizin önemi, uygulama alanları ve temel kavramları hakkında bilgi vermek ve analizler için bilgisayar programlarını kullanmayı öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Paket programlarla istatistik öğretimi.

Dersin İçeriği
1 İstatistik programının kurulumu, tanıtımı ve kullanım amacı
2 Bilgisayarlı istatistiğin temel kavramları ve açıklanması
3 Bilgisayarlı istatistikte verilerin girilmesi ve değişkenlerin tanımlanması ve istatistiksel süreç
4 Frekans dağılımları, tanımlayıcı istatistikler, çapraz tabloların oluşturulması
5 Grafikler ve diyagramlar
6 Hipotez ve hipotez testlerinin açıklanması
7 Bağımsız gruplarda T testi, Eşleştirilmiş gruplarda t testi
8 Parametrik olmayan testler, ki kare analizi, Mann Whitney U testi, testi
9 Vize Sınavı
10 Tek yönlü Varyans Analizi (ANOVA)
11 Tekrarlayan ölçümlerde Varyans Analizi
12 Kruskal-Wallis H testi, Friedman testi
13 Kolerasyon analizi, regresyon analizi
14 Güvenilirlik Analizi
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Paket programlar ile istatistik hakkında temel bilgiler edine bilme
2 Paket programlarla tanımlayıcı istatistik ve çıkarımsal istatistikleri öğrenir.
3 Paket programlar ile parametrik ve nonparametrik testleri öğrenir.
4 Paket programlarla korelasyon regresyon analiz yapmayı öğrenir.
5 Paket programlarla çok desenli araştırmalar yapmayı öğrenir.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 10 4 40
Sunum / Seminer hazırlama 10 4 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı KAZIM, Özdamar. Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi. Kaan Kitabevi, Eskişehir, 2004. KAZIM, Özdamar.SPSS İle Biyoistatistik,10 baskı, Nisan Kitabevi, 2013
Yardımcı Kaynaklar Field, Andy. Discovering statistics using SPSS. Sage publications, 2009.

Ders İle İlgili Dosyalar