Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SEÇMELİ ZORUNLU İKİNCİ YABANCI DİL I - RUSÇA Birinci Düzey D-ULS307 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Rusça
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ HÜSEYİN PARLAK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd.Doç.Dr. HÜSEYİN PARLAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin başarılı olmaları için: Dersleri takip etmeleri, evde konu üzerinde çalışmaları, teyp dinlemeleri veya video izlemeleri, sözlük üzerinde çalışmalı, ev ödevlerini yapmaları ve sınav dönemlerinde konuları genel olarak tekrar etmeleri yeterli olacaktır.
Dersin Tanımı Belirlenen konular üzere örnek metinler öğrencilere verilerek bu metinlere ait alıştırmalar ile pekiştirme yapılacaktır.

Dersin İçeriği
1 Alfabe öğrenimi (el yazısı, matbu harfler ve bunların okunup telafuzları). Tanışma diyalogunun ezberlenmesi
2 Sesli ve sessiz harflerin oluşturdukları hecelerin okunuşu ve telafuzlar. Vurgu işaretinin görevi
3 Kelime kapasitesini geliştirmek için yeni kelimeler üzerinde çalışmalar. Dikte v.b
4 İsmin cinslerinin anlatımı, iyelik zamirlerinin cinslere göre değişimi ve bununla ilgili kısa metin okunması
5 Kelime kapasitesinin arttırılması. Olumsuz cevap yapılarını gösteren diyalogların işlenmesi. Meslek gurupları ile ilgili monologun işlenmesi
6 İsimlerin ve şahıs zamirlerinin çoğul yapıları. Bunlar ile ilgili metin çalışmaları. Milliyetler ile ilgili kelime bilgisine yönelik çalışma
7 Fiillerin şimdiki zamanda çekimlerinin anlatılması, (Наша группа) ve (Что они делают) parçalarının işlenmesi. Konuların tekrarı.
8 Yarıyıl sınavı (vize)
9 (Мы изучаем русский язык) adlı parçanın işlenmesi. Kimin soru yapıları ve sıfatların anlatımı ile ilgili parçaların okutulması.
10 Sıfat örneklerinin artırılması ve (Наш город) adlı parçanın işlenmesi.
11 Model fiillerin ve diğer fiilleri zamanlarda çekimleri, haftanın günleri ve diyalog okutulması. İsmin de haline giriş ve de hali ile ilgili kitaptan
12 (На уроке) adlı parçanın işletilmesi
13 Konu tekrarı
14 Konu tekrarı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kiril Alfabesini kullanır.
2 Rusça''yı başlangıç düzeyinde kullanır.
3 Rusça basit diyaloglar kurabilir.
4 Rusça temel gramer bilgisini kullanır.
5 Başlangıç düzeyinde metinleri okur.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 90
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Murtazaoğlu, Fahrettin, Türkçe Açıklamalı Rusça Ders Kitabı,Trabzon, Derya Kitabevi Yayınları, 2006
Yardımcı Kaynaklar İnternetten elde edilen okuma anlama metinleri

Ders İle İlgili Dosyalar