Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DIŞ TANITIM VE LOBİCİLİK İkinci Düzey HİT 323 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi KÜRŞAD GÖLGELİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Konferans ve Tartışma Tekniği
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilere gelecekteki mesleki yaşamlarında faydalı olacak dış tanıtım ve lobicilik ile ilgili konularda devlet/hükümet ilişkileri perspektifinden bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.
Dersin Tanımı Ders halkla ilişkiler yöntemi olarak dış tanıtım ve lobicilik konu ve uygulamalarını tanımlamaktadır.

Dersin İçeriği
1 Dış Tanıtım Kavramı ve Dünya Genelinde Önemi
2 Dış Tanıtım Kavramı ve Tarihsel Süreci
3 Dış Tanıtım Yöntemleri
4 Dış Tanıtım Araçları
5 Dış Tanıtımda Görevli Kuruluşlar
6 Dış Tanıtım Yöntemi Olarak Lobicilik Kavramı
7 Lobiciliğin Dünya Genelinde Gelişimi
8 Lobicilik Türleri
9 Lobicilik Yöntemleri
10 Amerika ve AB''de Lobiler
11 Rum ve İsrail Lobisi/Faaliyetleri
12 Ermeni ve Arap Lobisi/Faaliyetleri
13 Türk Lobisi ve Faaliyetleri
14 Genel Değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dış Tanıtım ve Lobicilik konularında jargona hakim olur.
2 Dış Tanıtım ve Lobicilik ile ilgili güncel olaylar ve gelişmeleri yorumlama ve muhakeme edebilme becerisine sahip olur.
3 Dış Tanıtım ve Lobicilik ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olmak ve ilgili yöntemleri halkla ilişkiler penceresinden yorumlayabilir.
4 Dış Tanıtım Yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
5 Lobicilik Yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
6 Amerika ve AB''de Lobiler ve Türk Lobisi ve Faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 bilimsel araştırmanın gerekliliğini kavrama konusunda yeterli seviyeye ulaşma
2 bilimsel araştırma metotlarını inceleme konusunda yeterli seviyeye ulaşma
3 bilimsel araştırma methodlarını uygulayabilme konusunda yeterli seviyeye ulaşma
4 sunu hazırlama methodlarını edinme konusunda yeterli seviyeye ulaşma
5 makale hazırlama teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma
6 yüksek lisans tezi yazma teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Dinçer, Müjde Ker (1999). Lobicilik. Alfa:İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar Arı, Tayyar (2009). Lobiler. MKM: Bursa. Canöz, Kadir (2007). Halkla İlişkiler Yöntemi Olarak Lobiclik. NKM:Konya.

Ders İle İlgili Dosyalar