Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ABDOMINAL ULTRASONOGRAFI Üçüncü Düzey VCR 527 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Bu ders teorik haftada 2 saat teorik olarak anlatılacaktır
Dersin Amacı Regio abdominalis de ki bütün organların ultrasografik görüntüleri ve kaşılaşılabilecek hastalıkların tanısı için ultrasonun kullanılması amaçlanmıştır
Dersin Tanımı Bu derste abdominal usg anlatılmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Abdominal bölgenin anatomisi
2 Abdominal bölgenin anatomisi
3 Abdominal bölgenin anatomisi
4 Midenin ultrasonografisi
5 İnce barsakların ultrasonografisi
6 Kalın barsakların ultrasonografisi
7 Karaciğerin ultrasonografisi
8 Böbreklerin ultrasonografisi
9 Üreterin ültrasonografisi
10 Idrar kesesinin ultrasonografisi
11 Üretranın ultrasonografisi
12 Hastalıkların ultrasonografik görüntüleri
13 Hastalıkların ultrasonografik görüntüleri
14 Hastalıkların ultrasonografik görüntüleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Abdominal bölgenin anatomisi
2 Midenin ultrasonografisi
3 İnce barsakların ultrasonografisi
4 Kalın barsakların ultrasonografisi
5 Karaciğerin ultrasonografisi
6 Böbreklerin ultrasonografisi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2 Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3 Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4 Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5 Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6 Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7 Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8 Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9 Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10 Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11 Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Samsar E, Akın F, (2002). Özel Cerrahi. Ankara: Medipres Matbaacılık. Dersle ilgili ek ders notları sağlanacaktır
Yardımcı Kaynaklar Samsar E, Akın F, (2002). Özel Cerrahi. Ankara: Medipres Matbaacılık. Dersle ilgili ek ders notları sağlanacaktır

Ders İle İlgili Dosyalar